אפל תשיק דגם היברידי של iPhone, התואם רשתות CDMA2000/EVDO ו-UMTS 3G

אתר AppleInsider דיווח, כי המהלך, שצפוי להתבצע ברבעון השלישי של 2010, אמור לאפשר לאפל למכור דגם אחד לכל הספקיות בעולם ● אם התכנית תצא לפועל, צפויה להסתיים הבלעדיות של AT&T על אספקת המכשיר הנחשק

אתר AppleInsider דיווח בסוף השבוע שאפל (Apple) תשיק ברבעון השלישי של 2010 דגם  iPhone היברידי, התואם רשתות CDMA2000/EVDO ו-UMTS 3G (התפתחות של נתיב ה-GSM). המהלך אמור לאפשר לאפל למכור דגם אחד לכל הספקיות בעולם – כולל ורייזון (Verizon) האמריקנית, ולאפשר ללקוחות לנדוד בין הספקיות בלי הצורך להחליף מכשיר.

האתר ציטט דיווח של חברת המחקרים OTR Global, המצטטת בעצמה יצרנית טאיוונית, שדיברה על דגם היברידי שיכלול שבב חדש המאפשר תקשורת בשני סוגי הרשתות. בהתאם לדו"ח של OTR, חברה בת של של אסוסטק (Asustek) בשם Pegatron היא זו שתייצר את הטלפון החדש עבור אפל – במקום Hon Hai, היצרנית הנוכחית. לדברי היצרנית הטאיוונית, הדגם החדש של ה-iPhone יהיה קטן יותר ובעל מסך של 2.8 אינץ' (לעומת 3.5 אינץ' בדגמים הנוכחיים).

במדינות רבות, ספקיות CDMA החליטו להעביר את שירותיהן לרשתות UMTS ולחסל את הרשתות הישנות, בעוד שאחרות פרסו רשתות UMTS והן מפעילות אותן במקביל לרשתות ה-CDMA2000/EVDO שלהן (כמו פלאפון, למשל). ספקית הסלולר האמריקנית ורייזון החליטה על אסטרטגיה אחרת – פריסת LTE (דור ההמשך ל-UMTS), שתושלם רק בעוד כמה שנים, במקביל להמשך אספקת שירות על רשת ה-CDMA שלה. הדגם החדש יאפשר גם לוורייזון למכור iPhone, ובכך תופסק הבלעדיות של AT&T בארה"ב.

למרות שבעולם הסלולר טכנולוגיית ה-CDMA נחשבת לכזו שהגיעה לנתיב ללוא מוצא, עדיין במדינות רבות בעולם פרוסות רשתות CDMA2000/EVDO (באמריקה הדרומית ובמזרח הרחוק, למשל), ועם הדגם החדש, אפל תוכל למכור את ה-iPhone לרוב הספקיות בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים