"המיקוד בתשתיות ה-IT משולש – פשטות, פשטות ופשטות"

כך אמר אוקטביאן טנסה, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה והמערכות של נט-אפ ● לדבריו, "נדרש לקחת את כלל מערכות התשתית, המתאפיינות במורכבות, ולעתים גם בבנייה של טלאים, ולנהל אותה בצורה פשוטה וחכמה"

אוקטביאן טנסה, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה והמערכות, נט-אפ. צילום: ניב קנטור

"עוד לא פגשתי מנמ"ר שרוצה להרחיב את מערך ה-IT שלו. כל מנמ"ר רוצה שהוא והמשתמשים יצרכו את משאבי המחשוב בצורה פשוטה, תוך צמצום ההוצאות. לכן, בעת הזאת, המיקוד צריך להיות משולש: פשטות, פשטות ופשטות", אמר אוקטביאן טנסה, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה והמערכות של נט-אפ (NetApp).

טנסה דיבר במפגש לקוחות בכירים של הסניף הישראלי של ענקית האחסון. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ג') במשרדי מרכז הפיתוח של נט-אפ בתל אביב.

לדברי טנסה, "נדרש לקחת את כלל מערכות התשתית, המתאפיינות במורכבות ולעתים גם בבנייה של טלאים, ולנהל אותה בצורה פשוטה וחכמה". אחד הפתרונות לשינוי המצב הקיים, אמר טנסה, הוא באמצעות המעבר לענן. אלא, הסביר, מדובר במהלך מורכב, האורך שנים, כשארגונים נמצאים כיום ב"אמצע הדרך" של שילוב בין ענן פרטי לציבורי. בעת מעבר לענן היברידי, אמר טנסה, "על המנמ"ר לשאול שאלות היערכות: האם אני מוכן לאמץ את הענן? האם הוא מאובטח? האם הוא עונה לרגולציות במגזר בו ארגוני פועל? איך לעשות את המעבר בצורה המושכלת והמיטבית"?

חלק מהמנמ"רים, אמר טנסה, "חושבים שהענן עוד לא קורה. הם טועים: על הענן של אמזון (Amazon) יש כבר כיום ארבעה טריליון אובייקטים. מחקרים מצביעים כי ל-82% מהארגונים יש התנסות בענן, שהניבה להם צמצום בהוצאות ה-IT".

המנמ"רים נדרשים להפנים, אמר טנסה, "את ההבדל בין מהות הנתונים – לעומת מהות המחשוב. המחשוב אג'ילי ונדמה לציפור, והנתונים בעלי 'כוח משיכה' ונדמים לפיל. המנמ"ר רוצה לפעול בחופשיות, אבל עליו להבין שהמידע והנתונים הם חיה אחרת לגמרי".

נדרש לאפשר למנמ"רים, אמר טנסה, "את החופש לשנע את הנתונים בין האזורים השונים בהם הם נמצאים – ובצורה חופשית, לצד יצירת מעטפת אבטחה". לכן, הסביר, "פיתחנו את חזון מארג הנתונים, Data Fabric. העונה לאתגר המנמ"רים, שנדרשים לשנע נתונים בין הדטה סנטר לענן הציבורי".

טנסה סיכם באומרו כי "אנו מספקים יכולת זו עם פתרון NetApp Clustered Data ONTAP. כך, ניתן להתייחס לכלל המידע כאל משאב אחד, המנויד ממקום למקום בלא הפרעה לצרכנים. המנמ"ר שולט על הנתונים כאילו הם ממשיכים לשבת בחצר הבית. הפתרון מבוסס על פרוטוקולים פתוחים, ומאפשר לאנשי ה-IT לקחת אפליקציה שפותחה בענן ולהעביר אותה ואת הנתונים שעליה בחזרה לארגון. עתיד עולם האחסון הוא ביכולות ניהול הנתונים, ולשם אנו פונים".

מו"פ כחול לבן

רועי אלון, מנהל משותף של מרכז החדשנות ומו"פ של נט-אפ ישראל, אמר שהמרכז הוקם ב-2008 על בסיס רכישת אונארו, מונה 35 עובדים ומתפקד כ"יחידת סטארט-אפ" בנט-אפ, האמונה על פיתוח קווי מוצרים חדשים. "פיתחנו קו מוצרים המאפשר את ניהול האחסון ומיכון של תהליכים מורכבים", אמר אלון. "בשנתיים האחרונות אנו עסוקים בהובלת פיתוח של פתרונות לניהול המידע בענן ולשינוע שלו מ'חצר הבית' לענן לסוגיו".

רועי אלון, מנהל משותף, מרכז החדשנות ומו''פ, נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

רועי אלון, מנהל משותף, מרכז החדשנות ומו"פ, נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

אסף לוי, מנהל משותף של המרכז, אמר כי "לקוחות ארגוניים ממגוון תעשיות משתמשים בפתרונות שפותחו בישראל. הייחוד שלנו, הוא שאנו מאפשרים בחירה בין ענן פרטי, ענן ציבורי ודטה סנטר פנימי". לדבריו,"אנו משתמשים בטכנולוגיות המתבססות על שפות פיתוח חדשות, חלקן פועלות בסביבת אג'ייל, המאפשרות לפתח במהירות מוצרים לעבודה בעננים השונים". לוי ציין כי "הרכישה הביאה להגדלה משמעותית בכוח האדם של המו"פ בחברה בארץ ולכוח אדם איכותי".

אסף לוי, מנהל משותף, מרכז החדשנות ומו''פ, נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

אסף לוי, מנהל משותף, מרכז החדשנות ומו"פ, נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

ב-2016, אמרו השניים, "נרחיב את היכולות של הפתרונות, ונאפשר למפתחי השירותים על הענן ליהנות מהטכנולוגיות ומהקניין הרוחני בתצורת XaaS". הם אמרו כי מרכז החדשנות כבר קיבל אישור לשמונה פטנטים.

באופן החריג לבעלי סטארט-אפים העושים אקזיט ועוזבים את הרוכשת לאחר מכן, אלון ולוי ממשיכים לעבוד בחברה. לשאלת אנשים ומחשבים, השיבו השניים כי "אנו פה כי אנו יכולים להמשיך לפתח ולהגיע לעשרות אלפי הלקוחות של החברה. זאת, לצד קבלת משוב מהלקוחות הישראלים, המתקדמים טכנולוגית".

בין הבכירים שהיו באירוע: איקו חסון, משרד הביטחון; איילה חכים, בנק מזרחי-טפחות; אמנון בק, מת"ף; יגאל נאור ואשר רשף, לאומי קארד; רמי סרטני, התעשייה האווירית; גדי הולדנברגר, אודיוקודס; שי גוטמן, UPS ישראל; אריה דרעי, בנק דיסקונט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים