מאסרו של אלי רייפמן הוארך בשבועיים נוספים

מייסד אמבלייז, שנידון במקור ל-45 ימי מאסר בגין ביזיון בית המשפט, ירצה 14 ימי מאסר נוספים למרות בקשה של 22 מנושיו לשחררו ● לטענת רייפמן, תנאי מאסרו לא מאפשרים לו לבצע את צו בית המשפט המורה לו להעביר את מניותיו באמבלייז

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך, החליטה היום (ד') להאריך את מאסרו של אלי רייפמן, מייסד אמבלייז (Emblaze), ב-14 ימים נוספים. רייפמן החל לרצות את מאסרו לאחר שלא מילא את החלטת השופטת אלשייך, לפיה עליו להעביר את מניותיו באמבלייז לידי עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד שמונה לנכסיו. הוא נכלא בשל ביזיון בית המשפט על שלא קיים את הצו האמור, ו-45 ימי המאסר שנגזרו עליו הסתיימו היום. מאסרו הוארך למרות שאתמול הגישו לבית המשפט עורכי דינו של רייפמן בקשה לשחרורו מהכלא בשם 22 מנושיו. לטענתם, המשך מאסרו של רייפמן ימנע מהם את קבלת כספם בחזרה.

לפני כחודש דחה בית המשפט העליון את בקשתו של רייפמן לדיון חוזר על ההחלטה לאסור אותו ל-45 ימים בשל ביזיון בית המשפט. רייפמן ביקש להחליף את מאסרו במעצר בית, אולם בית המשפט דחה את הבקשה בטענה, כי "המפתח ליציאה מהכלא מצוי כל העת בידיו של רייפמן – אם רק יציית לצו השיפוטי", המורה לו להעביר את מניות אמבלייז לעו"ד ארז, המנהל המיוחד וכונס הנכסים של החברה.

רייפמן טען בבקשה, כי הוא הועבר מכלא מעשיהו לכלא גבעון בגלל התראות לפגיעה בחייו, ומאז הושם בתא המוגדר בפיו כ-"צינוק", שתנאי המחייה בו קשים. לדבריו, הוא נאלץ לשהות בתא זה מרבית שעות היממה, כשבאפשרותו לצאת לטיול בחצר רק לשעתיים מדי יום. עוד טען רייפמן, כי אין הוא יכול לקיים את הצו השיפוטי, שכן הוא מורשה לנהל רק שלוש שיחות טלפון ביום, לזמן מצטבר של שעה. לדברי רייפמן, תנאים אלה עומדים בניגוד להוראות חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

לפני ימים אחדים שלח רייפמן מכתב מכלאו לחבריו, בו נאמר בין היתר, כי "אני רואה את הטוב שבמצבי. כשאחזור אליכם, אחזור אדם טוב יותר… עד היום הייתי בצד המרצה, מפזר מילים וביטחון עצמי כאילו ידעתי על מה אני מדבר… היום הקב"ה שם אותי, המרצה, בניסיון לעמוד מאחורי המילים היפות. היום אני התלמיד". במכתבו לא הביע רייפמן חרטה כלשהי, ונמנע מלקחת אחריות על ההתנהלות שהובילה אותו למצבו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים