האו"ם קבע כי מעצרו של ג'וליאן אסאנג' "שרירותי", אך צו המעצר – בתוקף

מייסד ויקיליקס הביע סיפוק מההחלטה, שקבעה כי הוא זכאי להסתובב חופשי וכן לפיצויים ● אולם, בבריטניה דחו זאת והודיעו כי אם יעזוב את שגרירות אקוודור בלונדון, שם הוא מסתתר מזה ארבע שנים - הוא ייעצר

ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס. צילום: Cropbot, ויקיפדיה

מייסד ויקיליקס (WikiLeaks), ג'וליאן אסאנג', השוהה בארבע השנים האחרונות בשגרירות אקוודור בלונדון, הביע סיפוק מהחלטת צוות החשיבה של האו"ם ולפיה מצבו מהווה "מעצר שרירותי" ועל כן הוא זכאי להסתובב חופשי וכן לפיצויים. בהודעה פומבית אמר העיתונאי האוסטרלי כי "ההחלטה העלתה חיוך על פניי". ואולם, להחלטה אין תוקף ממשי, ועל כן צו המעצר נגדו עדיין בתוקף.

אסאנג' נכנס בשערי השגרירות ביוני 2012, לאחר שקיבל מקלט כדי להימנע ממעצר והסגרה לשבדיה, שם תלויות נגדו חשדות לעבירות מין. האקטיבסט אף מעריך כי מדובר בניסיון להביאו דרך המדינה הסקנדינבית לארצות הברית, שהגישה בקשת הסגרה בעניינו, שם הוא עלול להיות מואשם בגין הדלפת ענק של מסמכים בכל הקשור לוויקיליקס.

לדבריו, ההודעה מוכיחה כי הוא נרדף על לא עוול בכפו. "אני רואה בהחלטת האו"ם כזיכוי. עתה זה המבחן של בריטניה ושבדיה ליישם זאת", אמר אסנאג' בן ה-44.

לאחר ההחלטה יצא אסאנג' למרפסת השגרירות, באקט סמלי, ונופף לתומכיו. חרף ההחלטה, הודיעה הממשלה הבריטית כי הוא אינו אדם חופשי. על פי הודעתה, אם אסאנג' ייצא משערי השגרירות הוא עלול להיעצר. שר החוץ הבריטי, פיליפ האמונד, אף אמר כי אסאנג' "נמלט מהצדק" וכי ההחלטה בעניינו "מגוכחת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים