סנסיבו מציגה: מזגנים שהופכים בשניות לחכמים

החברה הישראלית הציגה בביתן הישראלי בתערוכת CES מתקן ההופך כל מזגן למכשיר חכם ● "הרעיון הוא שהמזגן יתנהל מעצמו - המשתמש לא צריך לשלוט בו", אומר היזם והמנכ"ל, עומר ענבר

עומר ענבר, יזם ומנכ"ל סנסיבו. צילום: אבי בליזובסקי

סנסיבו (Sensibo) הישראלית הציגה בביתן הישראלי בתערוכת CES מתקן ההופך כל מזגן למזגן חכם.

יזם ומנכ"ל סנסיבו, עומר ענבר, מסביר כי "אנחנו מחברים מזגנים לאינטרנט באמצעות מתקן המודבק עליהם ומחובר לאינטנרט האלחוטי וכך והופכים אותם לחכמים – האינטרנט מרחיב את יכולת השליטה מרחוק על המזגנים לכל מקום בעולם, באמצעות אפליקציה".

לדברי ענבר, "כאשר ההתקן מקבל את השליטה על המזגנים הוא יכול לצפות את ההתנהגות של המשתמשים. אם הולך להיות קר הוא שם על חימום ולהפך, וכמובן אם מזג האוויר נעים הוא אינו עושה דבר. וכמובן ניתן להפעילו ידנית באמצעות היישום. עיקר השימוש הוא הדלקת המזגן בדרך מהעבודה או לחילופין כיבוי מזגן שנותר עובד כשאין איש בבית. אפשר להתאים את ההתקן להדלקה וכיבוי בזמנים שבהם הכלב או החתול המשפחתי נמצאים בחדר מסוים. הרעיון הוא שהמזגן יתנהל מעצמו, המשתמש לא צריך לשלוט בו, זה לא טלוויזיה".

"אני מגיע מתחום ההנדסה", אומר ענבר. "חיברתי את המזגן לאינטרנט עוד לפני ה-iPhone ב-2005 דרך המייל. זה היה פרויקט נחמד שהקדים את זמנו. הרעיון חזר וצף כשהקונספט של האינטרנט של הדברים החל להיות נפוץ והחלו להתבצע עסקות כגון נסט (Nest) יצרנית תרמומטרים לזיהוי שריפות. אנו פונים לשוק גדול יותר משוק התרמוסטטים – בעולם מותקנים כמיליארד מזגנים ו-120 מיליון מזגנים חדשים מתווספים מדי שנה. כשהתחלנו לא היה שום פתרון למזגן מחובר. משם הגיע הרעיון".

ענבר מסכם ומספר כי "אנחנו שני יזמים, רן רוט ואני מגיעים מתחום של תוכנה ואלגוריתמים. אני בתעשייה עוד לפני הצבא. בשירות הצבאי ביחידת 8200 פגשתי את רוט ועבדנו ביחד בהרבה סטארט-אפים לאורך השנים (שאינם שלי). סנסיבו קמה בינואר 2014. השקנו את המוצר במאי 2015, כאשר בארץ יש לנו שיתוף פעולה אסטרטגי עם אלקטרה. בחברה יש משקיעים רבים ובהם Lool Ventures, Winnovation ,WCI ואחרים."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים