נייס רוכשת חברה אמריקנית בתחום האנליטיקה תמורת 135 מיליון דולר במזומן

Nexidia פועלת בעולם ניתוח מתקדם של קשרים עם לקוחות ● היא הוקמה בשנת 2000 תחת השם Fast-Talk Communications, על ידי מארק קלמנט, אשר יחד עם פטר קרדילו פיתח במשך חמש שנים תוכנה לזיהוי דיבור אנושי

ברק עילם, מנכ"ל נייס.

נייס (NICE) הישראלית רוכשת את Nexidia האמריקנית, תמורת 135 מיליון דולר במזומן, כך הודיעה החברה היום (ב').

Nexidia פועלת בעולם ניתוח מתקדם של קשרים עם לקוחות. החברה פיתחה תוכנה לניתוח אינטראקציות עם לקוחות המבוססים על כלים אנליטיים. אלה "מאפשרים לחברות להניע שינוי עסקי" באמצעות הקלטה, ניתוח ושימוש במגוון של ערוצי התקשורת הקיימים בין חברות ולקוחותיהם.

החברה מונה כ-200 עובדים. היא הוקמה בשנת 2000 תחת השם Fast-Talk Communications, על ידי מארק קלמנט, שעסק בניתוח ובזיהוי דיבור משך חצי יובל שנים, יחד עם פטר קרדילו. השניים פיתחו במשך חמש שנים תוכנה לזיהוי דיבור אנושי. ב-2003 היא שינתה את שמה לזה הנוכחי.

העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2016. נייס מסרה כי היא צופה שלרכישה תהיה תרומה חיובית לרווח שלה השנה.

רמת דיוק גבוהה של ניתוח תוצאות

על פי הרוכשת, "סל הפתרונות המשותף יביא ללקוחות הארגוניים יכולות אנליטיות מדויקות, עם ביצועים, המאפשרות לארגונים להרחיב באופן ניכר את השימוש במוצרים מבוססי כלים אנליטיים בתרחישים עסקיים משמעותיים". כך, הסבירו בנייס, "תתקבל רמת דיוק גבוהה של ניתוח תוצאות, גמישות לטיפול בהיקפי מידע גדולים שמסייעת בהורדת העלויות, ניתוח בזמן אמת כסטנדרט חדש לקבלת החלטות בארגון". הפתרון יוצע בתצורת תוכנה כשירות, SaaS, או של Managed Analytics.

כך, ציינו "ארגונים יוכלו להשתמש בפתרונות מבוססי כלים אנליטיים ולזהות תובנות בזמן קצר, כולל יישומים לתרחישי שימוש משמעותיים, כגון: מודיעין עסקי להפחתת נטישת לקוחות, יעילות קמפיינים ומיטוב (אופטימיזציה) מכירות; פתרונות  לניהול תלונות, eDiscovery וציות לנהלים; פתרונות להגברת יעילות של בקרת איכות השירות".

ברק עילם, מנכ"ל נייס, אמר כי "הרכישה נועדה להגדיל את היצע הפתרונות המבוססים כלים אנליטיים. אנו רוצים לרתום את הכוח הטמון בנתוני הלקוחות, להפקת תובנות מעבר למוקד השירות".

אנליסטים ציינו כי מדובר ברכישה בעלת הזדמנות עסקית לנייס. כך, מחקרים שנערכו באחרונה העלו כי רק פחות מ-20% מהארגונים בעולם עוסקים בניתוח הקשרים שלהם עם הלקוחות. "הקלטת שיחה היא נתון חיוני עבור הקונטקט סנטר", נכתב באחד המחקרים, "וניתוח דיבור נע בכיוון זה".

מחקר נוסף, של MicroMarkets, העלה כי שוק ניתוח הדיבור בצפון אמריקה עמד בשנת 2014 על 233.2 מיליון דולר, והוא צפוי להגיע ל-614.1 מיליון דולר בשנת 2019, נתון המשקף שיעור צמיחה שנתי של 21.4%.

על פי אחד האנליסטים, "זו הזדמנות פז לנייס. הדור המבוגר של לקוחות בארגונים כבר השלים עם שירות לקוחות גרוע. אלא שצרכנים צעירים יותר כבר לא יסבלו את זה. הם מצפים ודורשים רמה טובה יותר של שירות, בדגש על מיידיות בתגובה ובקבלת השירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים