מיהם מנכ"לי השנה בהיי-טק הישראלי?

אלה האנשים שהובילו ב-2015 את החברות הבולטות בענף למקומות טובים ולנתונים כספיים גבוהים, וגרמו לענף להמשיך להצליח ● מערכת אנשים ומחשבים בחרה את מנכ"לי השנה בקרב החברות הבורסאיות בענף, על סמך התוצאות

2015 הייתה שנה מבורכת להיי-טק המקומי, עם חברות שהצטיינו בנושאים שונים, כגון גידול מרשים בשווי השוק, שמירה על נתח שוק בסביבה תחרותית, מיזוגים ורכישות שעברו בהצלחה או שינוי באסטרטגיה העסקית. כל אלה באו לידי ביטוי היטב בביצועים העסקיים.

מאחורי כל חברה יש, כמובן, מנכ"ל – האיש שמנווט את החברה ושעליו מוטלת האחריות. כמה וכמה מנכ"לים בענף ראויים להערכה. בחרנו שבעה מהם למנכ"לי השנה בהיי-טק הישראלי – שבעה שרשמו במהלך 2015 הצלחות ראיות לציון.

יודגש כי מדובר במנכ"לים של חברות בורסאיות בלבד, וכי הבחירה נעשתה על סמך התוצאות שלהן. השמות מופיעים ברשימה לפי סדר האלפבית.

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור

אברהמי מונה באוגוסט השנה, במהלכה של שנה מוצלחת לטלדור: שווי השוק של החברה זינק ב-2015 בכ-240%, ל-275.31 מיליון שקלים.

ההישג מרשים עוד יותר משום שבמהלך 2014 התגלו בטלדור אי התאמות חשבונאיות בסכומים נכבדים מאוד. הגילוי פגע קשות בחברה – לא כל כך בביצועים שלה כמו באמינות המשקיעים בה. על רקע זה, שערי המניות של טלדור ירדו מאוד בשנה שעברה ובחודשים הראשנים של השנה הנוכחית.

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטור

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטור

העלייה התלולה בשווי השוק של החברה משקפת את האמינות של המערכת הפיננסית שלה ובמיוחד של צוות הניהול שלה, עם אברהמי בראשו.

שי אוזון, מנכ"ל קבוצת One1

אוזון ניווט השנה את One1 בהצלחה בסביבה עסקית תחרותית וקשה. בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הגדילה החברה את הכנסותיה בכ-11% ל-900.9 מיליון שקלים ואת הרווח הנקי ב-21% ל-48.9 מיליון.

ביצועים אלה באו לידי ביטוי בשווי השוק של החברה, שגדל בשנה החולפת ב-72% ל-920.7 מיליון שקלים.

שי אוזון, מנכ"ל קבוצת One1. צילום: קובי קנטור

שי אוזון, מנכ"ל קבוצת One1. צילום: קובי קנטור

כמו כן, One1 סיימה השנה בהצלחה את שילובה של החברה לאוטומציה (כיום אוטומציה החדשה), אותה רכשה ב-2014.

אוזון ביטא היטב את הפעילות של החברה כשאמר לאחר פרסום נתוני הרבעון השלישי כי "One1 ממשיכה את מגמת הצמיחה המאפיינת אותה בשנים האחרונות, ומחזקת את מעמדה כשחקנית מובילה בשוק המקומי. אנחנו ממשיכים לפעול לאיתור הזדמנויות חדשות לרכישת פעילויות משלימות לסל המוצרים המוצע ללקוחותינו".

שלמה אייזנברג, בעל השליטה ומנהל העסקים הראשי של מלם תים

אייזנברג ביצע שינוי מהפכני במדיניות העסקית של מלם תים – מחברה עם דגש על הגדלת מחזור לחברה עם דגש על רווחיות, תוך התמקדות בפעילויות בעלות מתח רווחים גבוה.

מעבר זה מהווה מגמה חדשה בעולם ה-IT, שכן עד כה, רוב החברות בתחום רצו לגדול גם אם הדבר בא על חשבון הרווחיות – מדיניות שבטווח הארוך פגעה בהן. לעומת זאת, כיום, הנהלות חברות שמחים כשהרווחיות עולה אך לא מצטערות מדי כשהמחזור יורד.

שלמה אייזנברג, יו"ר מלם תים

שלמה אייזנברג, יו"ר מלם תים

ההכנסות של מלם תים בתשעת החודשים הראשונים של השנה אמנם ירדו ב-4.5% ל-1.24 מיליארד שקלים, אבל הרווח הנקי שלה גדל ביותר מפי שניים, ב-112.03% – ל-32.84 מיליון.

אייזנברג אמר בהקשר זה ש-"התוצאות העסקיות משקפות את האסטרטגיה החדשה של החברה – להגדיל את הרווחיות גם על חשבון מחזור המכירות, על ידי התמקדות בפעולות בעלות רווחיות גבוהה".

אבי באום, מנכ"ל חילן

חילן, בראשות באום, החלה לקצור השנה את הפירות מרכישת נס טכנולוגיות, שאירעה בשנה שעברה: לאחר הרכישה היא הפכה לחברת ה-IT השנייה בגודלה בישראל. שווי השוק שלה עומד על 1.11 מיליארד שקלים – עלייה של כ-99% לעומת שווי השוק בסוף השנה שעברה.

באום גם מצליח לשמור על ביצועים שוטפים חיוביים: בתשעת החודשים הראשונים של 2015 זינקו הכנסותיה של חילן ב-188% ל-850.9 מיליון שקלים והרווח הנקי שלה גדל ב-20% ל-44.31 מיליון.

אבי באום, מנכ"ל חילן

אבי באום, מנכ"ל חילן

בשנים האחרונות חילן גדלה באמצעות רכישת חברות אך גם ידעה לשמור על הגידול האורגני. באום ציין שבתשעת החודשים הראשונים של השנה, "הצמיחה האורגנית של החברה הסתכמה בכ-35%".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס

גוטמן, ומטריקס שבראשותו, נשארו בצמרת: מטריקס היא חברת ה-IT הגדולה בישראל, עם שווי שוק של 1.35 מיליארד שקלים – גידול שנתי של כ-24.5%.

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: יח"צ

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: יח"צ

הנהלת החברה מנסה בצורה מתמדת להתרחב והשנה היא העמיקה מאוד את הפעילות שלה בארצות הברית.  הביצועים העסקיים של מטריקס לשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 מראים כי הכנסותיה בשוק האמריקני צמחו ב-50.95% ל-205.3 מיליון שקלים לעומת 136 מיליון בתשעת החודשים הראשונים של 2014. מדובר ב-12.2% מכלל ההכנסות של מטריקס בתקופה זו בהשוואה ל-9% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתקופה המדווחת זינק ב-49% ל-11.9 מיליון שקלים.

ברק עילם, מנכ"ל NICE

ב-NICE סבורים שרזה זה יפה, כך מסתבר. במהלך השנה ביצעה החברה מהלך אסטרטגי חשוב: היא מכרה את חטיבת הביטחון הפיסי הפיזי שלה לקרן האמריקנית בטרי ונצ'רס תמורת 100 מיליון דולר ואת חטיבת הסייבר והמודיעין לאלביט מערכות תמורת 158 מיליון.

ברק עילם, מנכ"ל NICE. צילום: CRC Media

ברק עילם, מנכ"ל NICE. צילום: CRC Media

לאחר המכירה, החברה רזה יותר וממוקדת בפיתוח ושווק פתרונות תוכנה לארגונים. עילם מאמין שכחברה ממוקדת, יהיה לה קל יותר להתמודד בתחרות הקשה בענף.

גיל שווייד, מנכ"ל צ'ק פוינט

למרות התחרות הקשה בענף ולמרות החרפת איומי הסייבר, צ'ק פוינט (Check Point), בהנהלתו של שווייד, הצליחה לשמור על מעמדה הטכנולוגי המוביל בענף. החברה נסחרת בנאסדא"ק ושווי השוק שלה עומד על כ-15 מיליארד דולר.

גיל שווייד, מנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: ניב קנטור

גיל שווייד, מנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: ניב קנטור

זאת ועוד, צ'ק פוינט חשפה השנה חוליית ריגול והאקרים איראנית באירופה. החברה העבירה את החומרים שהיא אספה לגורם ביטחון אירופי, כנראה בריטי. פעילותה של הקבוצה, שמכונה Rocket Kitten (החתלתול הרקטי), נחשפה בלעדית באנשים ומחשבים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שבאמת מפתח תוכנה

    עם כל הכבוד, חברות גולגלות הן לא באמת הייטק

  2. אלון בנימין

    נתי אברהמי נכנס לתפקידו כמנכ"ל טלדור רק בנובמבר 2015. הקרדיט על ביצועי טלדור ב2015 מגיע לאריה רימיני

אירועים קרובים