גוגל השיקה את שירות החיפוש החברתי

מנגנון Google Social Search מסייע למצוא, בעזרת מנוע החיפוש, תכנים שחיברו ידידים, עמיתים ושאר אנשים שנמצאים ברשימה של אנשי הקשר ● בהודעה שמציגה את מנגנון Social Search מדגישים אנשי גוגל מורין היימנס ומורלי ויסוונתן שאין בניסוי החדש משום חדירה לפרטיות

כפי שהבטיחה בוועידת Web 2.0 Summit בשבוע שעבר, השיקה גוגל (Google) מנגנון חדש, במתכונת ניסיונית של Google Labs, בשם Google Social Search. המנגנון מסייע למצוא, בעזרת מנוע החיפוש, תכנים שחיברו ידידים, עמיתים ושאר אנשים שנמצאים ברשימה של אנשי הקשר.

כדי להסתייע במנגנון יש לבקר באתר Google labs וללחוץ על הלחצן המתאים כדי להצטרף לניסוי של Social Search. המנגנון פועל רק כאשר נכנסים לחשבון האישי (Google Account), ומצרף לתוצאות החיפוש הרגילות תכנים שחיברו ידידים ועמיתים. זאת על סמך הרשימות של אנשי הקשר בשירותים Gmail ,Google Contacts או Google Talk, כתבות שפורסמו ב-Google Reader או קישורים בפרופיל האישי לשירותים דוגמת טוויטר (Twitter) או FriendFeed. לפי ההקשר, יוצגו בתוצאות החיפוש הערות או הודעות שחיברו האנשים שנמצאו.

בהודעה שמציגה את מנגנון Social Search מדגישים אנשי גוגל מורין היימנס ומורלי ויסוונתן שאין בניסוי החדש משום חדירה לפרטיות. "כל המידע שמוצג בתוצאות החיפוש פורסם לציבור הרחב ברשת האינטרנט הציבורית, וניתן להגיע אליו גם ללא מנגנון Social Search, אם מעוניינים בכך. אנו רק מרכזים את המידע במקום אחד כדי להציג תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר".

בוועידת Web 2.0 Summit הצביעה שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק (Facebook), על "מגמה משמעותית ביותר של מעבר מרשת המידע לרשת החברתית". גוגל לוקחת חלק במגמה זו כבר מזה מספר שנים, אם כי יתכן שמקומה במגמה זו פחות בולט ממה שקיוו בחברה. בשנת 2007, בעקבות העלייה של פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות, החלה גוגל לרכוש חברות שפעלו בתחומים של הרשת החברתית – דוגמת Jaiku (בלוגים), Omniso (וידיאו) ו-Dodgeball (סלולר).

בפרסום החברתי השתלבה גוגל באמצעות עסקה עם חברת Dada.net מאיטליה ומנגנונים חברתיים שולבו בשירותים דוגמת Google Docs ,Google Reader ו-Google Books. החברה פרסמה ממשקים דוגמת OpenSocial API ו-Social Graph API אשר מסייעים לשלב מנגנונים של רשתות חברתיות באתרי אינטרנט, והציעה גם יישומונים חברתיים לשילוב בדף הבית האישי iGoogle.

כן השיקה גוגל את הרשת החברתית Orkut, עוד בשנת 2004. הרשת זכתה אמנם לפופולאריות מסוימת בברזיל, אך בארה"ב האפילו עליה פייסבוק ומיי-ספייס (Myspace). כן הגיעה גוגל בשבוע שעבר להסכם עם טוויטר על שילוב של הודעות שמתפרסמות בשירות בתוצאות החיפוש.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תרגום גוגל

    אסור לשכוח שבפיקסה יש זיהוי תמונות- ובקרוב כל החברים שלך + פרצופים

אירועים קרובים