אור ירוק לעסקת דל-EMC: תמה התקופה להצעות רכישה חלופיות

כפי שציפו, לא התקבלו הצעות נוספות ● כזכור, זוהי עסקת הרכישה הגבוהה ביותר אי פעם בעולם היי-טק, אשר תיצור "מפלצת IT" עם היצע מחשוב מגוון ללקוחות הארגוניים, וניסיון להתחרות בשוק המצוי בצמיחה איטית

האם החברה הממוזגת תוביל את שווקי הענן הפרטי וההיברידי?

הסתיימה התקופה בה EMC הייתה יכולה לקבל הצעות רכישה עדיפות על פני זו שקיבלה מ-דל (Dell). כצפוי, לא התקבלו הצעות רכישה חלופיות.

באוקטובר השנה פורסם כי דל תרכוש את EMC תמורת 67 מיליארד דולר. זוהי עסקת הרכישה הגבוהה ביותר אי פעם בעולם היי-טק. הרכישה תיצור "מפלצת IT" עם היצע מחשוב מגוון ללקוחות הארגוניים, וניסיון להתחרות בשוק המצוי בצמיחה איטית.

העסקה תביא לשילוב של הדומיננטיות של EMC במערכות אחסון, יחד עם דירוגה כמספר שתיים של דל בעולם השרתים. בדרך זו תוכל דל להרחיב את מערך המוצרים שלה, כדי להתחרות עם יריבים רבי עוצמה כמו HP ויבמ (IBM), או כמו יריבים "חצופים" דוגמת נוטניקס (Nutanix), כפי שכינה אותה אחד האנליסטים.

מועצת המנהלים של EMC אישרה את הסכם המיזוג ומתכוונת להמליץ לבעלי המניות של EMC לאשר את ההסכם. העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים וצפויה להיסגר בין מאי לאוקטובר 2016.

במימוש העסקה יש היבט מוזר משהו: דל, שהפכה לחברה פרטית כאשר נרכשה תמורת פחות מ-25 מיליארד דולר, תרכוש חברה – EMC – ששווייה יותר מכפול מזה של הרוכשת, תמורת מחיר המתקרב לפי שלושה מזה של הרוכשת.

שחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT

מאז הפכה לחברה פרטית, דל שינתה את המיקוד שלה כספקית של מחשבים אישיים, ומיצבה עצמה כשחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת מידע. הרכישה של EMC צפוייה לסייע לה לפעול בצורה נרחבת יותר בעולם המחשוב הארגוני. בהיבט הגודל, שילוב עסקי EMC ודל יביא ליצירת שחקן שלישי בחשיבותו בעולם המחשוב הארגוני – לפי מחזור – אחרי HP ויבמ. צירוף השתיים יהפוך לתאגיד ענק עם מחזור שנתי של יותר מ-80 מיליארד.

שתי החברות, הרוכשת והנרכשת, זקוקות לסיוע מיידי נגד מתקפה של כוחות עולים, חדשים וצעירים, יזמים ובעלי דמיון, הנעים במהירות בעולמות האחסון, מחשוב ענן, אבטחת מידע ותחומי IT נוספים. איחוד כוחות של שתי הענקיות, דל ו-EMC, יחזק את השתיים מול המתקפות של היריבות הצעירות.

שווי השוק של הנרכשת, EMC, עומד על 52.55 מיליארד דולר. אלא שענקית האחסון היא בעלת שיעורי צמיחה נמוכים יחסית, ויתרונה הוא בבעלות שלה על התרנגולת המטילה ביצי זהב, VMware. ענקית הווירטואליזציה מצויה בשליטה ובבעלות של 80% של EMC. מייקל דל רוצה את VMware: למרות שההכנסות של VMware מהוות כשליש מעסקי EMC, הרי האנליסטים סבורים כי שווי השוק של VMware עומד על כמחצית משווי השוק של EMC, כלומר 27 מיליארד דולר, או יותר. הבעלות על ענקית הווירטואליזציה היא הנכס העיקרי של EMC.

"לוודא שאני עושה את הדבר הנכון"

ביולי השנה פרסמה מחלקת המחקר של בנק ההשקעות ריימונד ג'יימס (Raymond James) דו"ח, בו נכתב כי "הכוכבים מאירים את הדרך לרכישה של HP את EMC"

בספטמבר 2014 חשף הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כי HP ו-EMC ניהלו מגעים במשך זמן רב במטרה להגיע למיזוג ביניהן. המגעים בין שתי החברות, ארכו כשנה, נמשכו והופסקו לסירוגין, והסתיימו בלא לשאת פרי. שמועות שרצו בשוק היו שג'ו טוצ'י, מנכ"ל ענקית האחסון, חושב שמי שצריכה לרכוש את EMC היא סיסקו (Cisco), אלא שג'ון צ'יימברס, אז מנכ"ל ענקית התקשורת וחברו של טוצ'י, שלל אפשרות זו.

טוצ'י מעולם לא שלל את האפשרות שיום אחד EMC תירכש. "המטרה שלי היא לוודא שאני עושה את הדבר הנכון", אמר בדצמבר לפני שנה בראיון. "תמיד אמרתי שאם ההצעה הנכונה תגיע – הגאווה שלי לא תהווה מכשול בדרך למימושה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים