GeoCities סגר את שעריו

האתר, שהחל מאמצע שנות התשעים סיפק למשתמשיו שירותי אירוח וכלים קלים לבניית אתרים פשוטים, סבל בשנים האחרונות מירידה דרמטית בפופולריות שלו ● יאהו!, שרכשה את האתר לפני כעשור, הודיעה, כי היא אינה מתכוונת לשמור ארכיב של האתרים השונים שפעלו תחת GeoCities, אך במקום זאת תספק שירותי אירוח חלופיים תמורת תשלום כספי

שעריו של GeoCities, אתר אירוח האתרים החינמי הגדול והמפורסם בעולם, נסגרו אתמול באופן סופי. חצי שנה לאחר שיאהו! (Yahoo!) הכריזה על כוונתה לחסל שירות זה, אותו רכשה ב-1999 תמורת כ-3.5 מיליארד דולרים, היא הוציאה לפועל את החלטתה, וכעת בעלי אתרים קיימים כבר אינם יכולים יותר לגשת לדפים שלהם.

GeoCities סיפק למשתמשיו, החל מאמצע שנות התשעים, כלים קלים לבניית אתרים פשוטים, כשהרעיון העיקרי היה חלוקת האתרים השונים לפי קטגוריות כמו מחשבים, ספורט, סרטים, ועוד. זאת, במטרה להקל על הניווט והחיפוש, ובניסיון ליצור מעין קהילות אינטרנטיות. הפופולריות של השירות הייתה אדירה על סף הכניסה למאה ה-21, ולא מעט אנשים ניצלו אותו בכדי להפיץ קבצים לא חוקיים מסוג זה או אחר.

אולם, בשנים האחרונות הלכה וירדה הפופולריות של האתר משנה לשנה – גם בגלל שינויים בתנאי השימוש, שגרמו למשתמשים רבים לנטוש, וגם בגלל העלייה בקרנם של אתרי הבלוגים למיניהם. "החלטנו להתמקד בעזרה ללקוחותינו לחקור ולבנות יחסים מקוונים בדרכים אחרות. לא נוכל יותר להשתמש ב-GeoCities בכדי לשמור על נכוחות חופשית בעולם המקוון. עם זאת, אנו נרגשים לנוכח השירותים האחרים שתכננו כדי לעזור לכם לחבור לחברים ולמשפחה, ולשתף את הפעילויות ואת הדברים המעניינים שלכם", הסבירה יאהו! לכל מי שנכנס לאתר GeoCities.

במקביל לסגירת השירות, מציעה יאהו! שירותי אירוח בעלויות כספיות שונות. כך, יכולים משתמשים שפעלו תחת Yahoo! GeoCities Plus לשדרג את החשבון שלהם לשירות האירוח Yahoo! Web Hosting, ובעצם לשמור על האתר שלהם.

יאהו! גם הודיעה, כי היא אינה מתכוונת לשמור ארכיב של האתרים השונים שפעלו תחת GeoCities, אך לדבריה, Internet Archive – ארגון וולונטרי שמטרתו לבנות ספרייה של כמה שיותר עמודי אינטרנט למטרתם שמירתם ברשת, פועל בכדי לשמור כמה שיותר אתרי GeoCities. על פי ההודעה, בעלי אתרים עדיין יכולים לשלוח את האתר שלהם לארגון לצורך מפתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים