גרטנר: הלקוח הוא המלך – צפויה צמיחה בניתוח נתוני העל של הלקוחות

בדו"ח חדש שהנפיקה חברת המחקר נכתב כי "עסקים בכל הגדלים ובתעשיות רבות נאבקים כדי לשמור על גרסה עקבית ואחידה אודות נתוני לקוחות, בשל ההפנמה של חשיבות נתונים אלה" ● אינפורמטיקה מובילה ברביע הקסם של החברה ולאחריה יבמ, אורקל וטיבקו

ארגונים מבינים כי "הלקוח הוא המלך", ולכן משקיעים בפתרונות לניתוח נתוני-על וניהולם (MDM) אודות הלקוחות. בשנה החולפת עמד התחום על כחצי מיליארד דולר, נתון המשקף צמיחה של 10.3% לעומת 2013, וגם השנה התחום צפוי לצמוח ביותר מ-10%, כך על פי גרטנר (Gartner).

בדו"ח חדש שהנפיקה חברת המחקר, נכתב כי "עסקים בכל הגדלים ובתעשיות רבות נאבקים כדי לשמור על גרסה עקבית ואחידה אודות נתוני לקוחות, בשל ההפנמה של חשיבות נתונים אלה. עם ההתמקדות ההולכת וגוברת בדיגיטציה של חברות, ניהול נתוני-אב הופך גם הוא להיות חשוב יותר. היכולת להשיג ולשמור על גרסה אחת של נתוני הלקוחות היא קריטית עבור ארגונים ממוקדי לקוח".

ארגונים, נכתב בדו"ח, רוצים לקבל תמונה של 360 מעלות אודות הלקוח, ובהתאם, מחפשים פתרונות המסייעים להם לבנות "גרסה אחת של האמת" על נתוני לקוחות. זאת, על מנת להשיג גידול בהכנסות ממאמצי מכירות נוספים, עבודה מול הלקוח בסביבה מרובת ערוצים, וכן פילוח טוב יותר של הלקוחות. עוד נכתב כי "ארגונים מפנימים כיום כי לשם כך נדרשות מערכות נפרדות, וכי מערכות ה-CRM וה-ERP לא תסייענה בכך".

שוק ה-MDM ממשיך להתפתח, קובעים החוקרים ומציינים כי הוא נחלק לשניים: MDM לנתוני לקוחות ו-MDM לנתוני מוצר.

ריבוע הקסם, נכתב, מספק תובנות לגבי השוק של מערכות MDM הממוקדות בניהול נתוני לקוחות, ואשר תומכות במערכות ה-ERP וה-CRM הארגוניות, כמו גם באסטרטגיות אחרות הממוקדות בלקוח. הוא ממקם את ספקי הטכנולוגיה על פי שלמות החזון והיכולת להוציא לפועל חזון זה.

מובילה את ריבוע הקסם היא אינפורמטיקה (Informatica), המיוצגת בארץ על ידי קבוצת אמן. "לקוחות העניקו לאינפורמטיקה ציונים ממוצעים עד למעלה מהממוצע בכל מאפייני המוצר בקטגוריה", נכתב על החברה בדו"ח. "היא ממשיכה להשקיע באופן ניכר במוצר, שהוא בעל נוכחות. ההכנסות שלה בתחום צמחו ב-2014 ב-19.7%, כמעט פי שניים מצמיחת המגזר בכללותו. מנגד, אינפורמטיקה קיבלה ציון נמוך מהממוצע מלקוחות עבור מבנה התמחור והעלות בעלות כוללת, ה-TCO".

שניה מדורגת בריבוע הקסם יבמ (IBM), עם הגרסה המתקדמת שלה ל-InfoSphere MDM. "ה-MDM הוא חלק מרכזי בפלטפורמת ואסטרטגיית ה-Big Data של החברה", נכתב, "אלא שמכירות תוכנת ה-MDM הסתכמו ב-2014 ב- 2.3%, נתון נמוך משמעותית מהצמיחה במגזר השוק שעמדה על 10.3%. המוצר זוכה לציונים ממוצעים ומעל לממוצע על יכולותיו, אך הוא מקבל ציונים מתחת לממוצע עבור TCO ושקיפות של מבנה התמחור".

שלישית מדורגת אורקל (Oracle), עם פתרון Siebel UCM. "לאורקל יש טווח פתרונות MDM המקיפים מספר תחומים ותעשיות. היא ממשיכה להתמקד ב-UCM כפתרון שלה עבור MDM לנתוני לקוחות, וממשיכה לענות על דרישות MDM בכל רמות המורכבות", נכתב. "הכנסות החברה בתחום גדלו ב-2014 ב-6.4%, נתון נמוך משמעותית מצמיחת כלל שוק ה-MDM לנתוני לקוחות. Siebel UCM השיג שיעורי תגובה מתחת לממוצע, ובדרך כלל ציונים ממוצעים או מתחת לממוצע נרשמו בקרב לקוחות".

רביעית מדורגת טיבקו (TIBCO Software), המיוצגת בארץ על ידי קבוצת יעל. "יש לחברה יכולות טובות לריבוי תחומים, והיא גם השיקה את חבילת הענן הראשונה שלה של תוכנת ה-MDM", נכתב בדו"ח. "טיבקו היא הספקית היחידה מבין ריבוע המובילים אשר תומכת באופן אמין בכל תחומי הנתונים ובתרחישי השימוש במסגרת פלטפורמת תוכנה אחת. היא גם בעלת הכנסות גבוהות משמעותית ביחס לחלק מהספקים הקטנים אשר יכולים לטעון זאת בעצמם". מנגד, "טיבקו קיבלה מהלקוחות בעיקר ציונים מעט מעל הממוצע (שיפור קל מהשנה שעברה), אבל ציונים מתחת לממוצע עבור הבנתה של אפליקציות עסקיות של MDM, תמיכה בתעשייה, תמיכה באיכות נתונים וניהול היררכי".

חמישית ואחרונה ברביע הקסם, מדורגת יבמ, עם הגרסה הסטנדרטית של InfoSphere MDM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים