חברי REALITY Tech הגיעו כדי לראות את המציאות בישראל

במסגרת התוכנית של קרן שוסטרמן מבקרת בארץ קבוצה של יזמים טכנולוגיים יהודיים מרחבי העולם, הנחשבים למובילי דעת קהל בארצותיהם ● המטרה: לחזור לקהילות שלהם כשגרירים של ההיי-טק הישראלי

REALITY Tech, קרן שוסטרמן

השבוע הגיעה לישראל קבוצה של יזמים טכנולוגיים יהודיים מרחבי העולם, במסגרת תכנית שנקראת REALITY Tech של קרן שוסטרמן – קרן פילנתרופית יהודית שמממנת גם את פרויקט תגלית.

מדובר ביזמים מנוסים וידועים, שנחשבים למובילי דעת קהל בתחום הטכנולוגי בארצם. הם מגיעים לישראל במטרה להכיר את ההיי-טק הישראלי, וכן ללמוד כיצד לממש את פוטנציאל המנהיגות שלהם, באמצעות המסע האינטנסיבי שהם יעברו כאן. במהלך הביקור הם ייפגשו עם מנהיגים מקומיים מתחום ההיי-טק והממשל, במטרה לחזור לקהילות שלהם כשגרירים של ההיי-טק הישראלי, ועם כלים להמשיך את הפעילות שלהם בתחום.

הקבוצה תפגש עם מובילי דעה בישראל, ביניהם: שמעון פרס; מיכאל אייזנברג, שותף-מנהל בקרן אלף (Aleph); נדב צפריר, מייסד Team8 ; אורי לוין, מייסד Waze; מיכה קאופמן,מנכ״ל ומייסד שותף של Fiverr ; אור עופר, מנכ"ל SimilarWeb; יובל שחר, שותף קרן מרקר; דני גולד, מפתח כיפת ברזל; גיגי לוי, לשעבר מנכ"ל 888 ועוד.

לחזק את הזהות היהודית

קרן שוסטמרן הוקמה על ידי צ'ארלס ולין שוסטרמן במטרה לחזק את הזהות היהודית של מובילים צעירים לעשות שינוי בעולם על ידי הבאתם מחו"ל למסע מנהיגותי בישראל שיתמקד בערכים, יהדות וזהות. לקרן יש שבע תוכניות בשנה, ו-REALITY Tech היא תוכנית לבכירים בעולם הטכנולוגיה מתוך מטרה לעשות הכרה עם ישראל עם התמקדות בטכנולוגיה.

בשיחה עם יניב ריבלין, מנהל תוכנית REALITY Tech של קרן שוסטרמן, הוא מספר על ההתלהבות של הצוות שנחשף ברובו לראשונה לטכנולוגיה בישראל: "כל המבקרים הם יזמים יהודים מובילים אשר מגיעים לראשונה לארץ, וסביר שלא היו מגיעים ללא הפעילות הזו. הם נפגשו עם שמעון פרס ועם מייסד Waze לצורך סיעור מוחות עבור פיתוח רעיונות חדשים".

ג'ארד קופף הוא יזם סדרתי, יו"ר הדירקטוריון ומייסד AdRoll. בעבר היה ממייסדי החברות JustArrive לכירטוס אלקטרוני; HomeRun למסחר אלקטרוני, ו-Slide, שעוסקת ברשתות חברתיות ונרכשה על ידי גוגל (Google). קופף הוא דור שלישי למהגרים יזמים. יש בו תשוקה ליזמות והוא מסייע לעסקים קטנים לצמוח ולהצליח. בשיחה איתו הוא מספר כי "זו הפעם השניה שלי בישראל, אך הפעם בצורה מקצועית יותר מאשר הפעם הקודמת בתור ילד. המקום התפתח מאוד, התוכנית מדהימה וחושפת אותנו לחברות ואנשים מדהימים, אנחנו מרגישים שאנחנו מקבלים מידע עצום". עוד הוסיף כי "אנחנו חווים את גל האלימות, לא ביטלנו את ההגעה שלנו, ואני מאמין שאנחנו צריכים להמשיך קדימה למרות המצב. ידענו על כך לפי שבאנו, אבל עדיין בחרנו להגיע".

תגלית ליזמים מובילים בעולם

עוד בין המבקרים נמצא זאק סימס, מנכ"ל ומייסד-שותף, Codecademy, אשר נבחר על ידי מגזין טיימס (Times) להיות בין 100 המשפיעים ב-2013, וכן היה ברשימת "30 מתחת ל-30" של פורבס (Forbes). סימס הפסיק את לימודי מדעי המדינה באוניברסיטת קולומביה במטרה להקים את החברה ב-2011. Codecademy מתמחה בלימוד הכישורים הנדרשים למציאת עבודה, ולהם 25 מיליון לקוחות. בנוסף, סימס שותף בקרן הון הסיכון Bowery ויועץ לבלומברג בטא – שתיהן קרנות סיד.

בנוסף ישנו גם מיכאל מסרמן, מנהל קשרי ממשל בינלאומיים ב-Lyft. עו"ד בהשכלתו. ב- 2008 היה שותף בקמפיין של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה במגוון תפקידים ומדינות. לאחר מכן עבד מספר חודשים בחברת סטארט-אפ ואז הצטרף למשרד המסחר לתפקיד סחר בינלאומי. לאחר חמש שנים בוושינגטון, בשנה שעברה עבר מסרמן לסן פרנסיסקו לתפקיד הנוכחי ב-Lyft, כמנהל קשרי ממשל בינלואמיים, ובנוסף אחראי על הצוות הפדרלי ועל שיתופי הפעולה.

נקודת מבט

התוכנית של קרן שוסטרמן היא תגלית ליזמים מובילים בעולם , אשר מפגישה אותם עם החברה הישראלית, עם פעילות טכנולוגית מתקדמת בישראל ופותחת גשר דו כיווני שיאפשר שיתופי פעולה בין הצדדים. תוכנית מבורכת – כן ירבו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים