מג וויטמן, HP: "החובות של דל מרכישת EMC ידפקו את המו"פ והלקוחות שלהם"

מנכ"לית HP טענה כי חובות שנתיים בסך מיליארדים, בשל ריביות על הלוואות שניטלו, יפגעו בלקוחות שתי החברות, אולם לא ציינה כי היא עצמה ניהלה משא ומתן לרכישת EMC

נפטרת ומוכרת. מג ויטמן. צילום: ויקיפדיה

למג וויטמן, מנכ"לית HP, אין דעה טובה, בלשון המעטה, על עסקת הרכישה של דל (Dell) את EMC, תמורת 67 מיליארד דולר. אלא שיש לזכור כי HP עצמה, ו-וויטמן בראשה, נמצאו במגעים ממושכים עם EMC על רכישתה.

במכתב ששלחה וויטמן למאות אלפי עובדי HP, ואשר נחשף על ידי ה-Business Insider, נאמר כי "כדי להחזיר את הריבית על החוב בסך 50 מיליארד דולר בשל ההלוואות לטובת הרכישה, דל תצטרך לשלם כ-2.5 מיליארד דולר ריבית בשנה. מדובר בהכרח ב-2.5 מיליארד דולר שיוסטו מהמו"פ ומפעילויות עסקיות קריטיות אחרות, מה שיפגע ביכולת שלהם לשרת טוב יותר את הלקוחות שלהם".

עוד טענה וויטמן במכתבה כי אסטרטגית, הענן ההיברידי של HP הקדים בשנתיים את שאר החברות הפועלות בתחום זה. במייל הנושא את הכותרת "לתפוס את הרגע", אמרה וויטמן, "אנחנו מאורגנים, יש לנו מאזן חזק ומנוע החדשנות שלנו מטרטר. אז צאו אל מול הלקוחות והשותפים שלכם, וספרו להם את זה. נצלו את הרגע הזה".

ביולי השנה פרסמה מחלקת המחקר של בנק ההשקעות ריימונד ג'יימס (Raymond James) דו"ח, בו נכתב כי "הכוכבים מאירים את הדרך לרכישה של HP את EMC".

יצוין כי בספטמבר 2014 חשף הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כי HP ו-EMC ניהלו מגעים במשך זמן רב במטרה להגיע למיזוג ביניהן. המגעים בין שתי החברות, ארכו כשנה, נמשכו והופסקו לסירוגין, והסתיימו בלא לשאת פרי. חלק מהמקורבים לעסקה גרסו כי המו"מ הסתיים כיוון שג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC, לא הגיע לעמק השווה בדבר המחיר של החברה שתירכש. שמועות שרצו בשוק היו שטוצ'י חושב שמי שצריכה לרכוש את EMC היא סיסקו (Cisco), אלא שג'ון צ'יימברס, אז מנכ"ל ענקית התקשורת וחברו של טוצ'י, שלל אפשרות זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים