גוגל: מספר לקוחות חבילת היישומים עולה על שני מיליון

מהודעה שפרסמה החברה עולה, כי למעלה מרבע מיליון לקוחות חדשים הצטרפו לחבילה זו בשלושת החודשים האחרונים ● גוגל הכריזה על מסע פרסום במטרה להעביר לחבילת היישומים שלה מאלה של יבמ ומיקרוסופט

גוגל (Google) הודיעה אתמול (א'), כי מספר הלקוחות העסקיים של חבילת היישומים שלה עולה על שני מיליון, והכריזה על מסע פרסום עולמי שנועד לגייס לקוחות חדשים המשתמשים כיום בחבילות היישומים של מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM).

מסע הפרסום, שייערך במדינות רבות, ובהן צרפת, יפן ובריטניה, ממחיש את התחרות הגוברת בשוק של היישומים המשרדיים והדואר האלקטרוני. כיום שולטות מיקרוסופט ויבמ בשוק הדואר האלקטרוני לארגונים גדולים, ובגוגל מבקשים להעמיק את החדירה לשוק זה ולהציע פתרונות במתכונת של מיחשוב ענן. מדובר ביישומי תוכנה הפועלים בדפדפן האינטרנט ומסופקים ממרכזי הנתונים של גוגל, ללא צורך בהתקנה מקומית.

מיחשוב הענן מציע חיסכון משמעותי בהוצאות הרכישה והתחזוקה בהשוואה לתוכנות מקומיות, אך יש בו גם תקלות, שזכו לאחרונה לפרסום רב, דוגמת התקלה שאירעה בחודש שעבר בג'י-מייל (Gmail). אלה עוררו סימני שאלה בקרב משתמשים עסקיים ביחס לאמינות של שירותים אלה.

טום אוסטין, אנליסט בגרטנר (Gartner), העריך, כי מרבית החברות העסקיות יעברו, בסופו של דבר, לשירותי הדואר המוצעים באינטרנט. עם זאת, הוא צופה, כי התהליך עשוי להימשך שנים רבות. אוסטין הוסיף, כי גם מיקרוסופט ויבמ הציגו לא מכבר תוכנה במתכונת של מיחשוב ענן, ונראה שגם סיסקו (Cisco) מתכוונת להציע תוכנות במתכונת דומה.

אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, אמר בסוף השבוע בשיחת ועידה שנערכה לרגל פרסום הדו"חות הכספיים של החברה, כי בכוונתה להרחיב את השקעותיה בפרויקטים חדשים שמיועדים ללקוחות עסקיים. חטיבת היישומים של גוגל, שעל פי החברה היא רווחית ומניבה הכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה, עדיין אחראית לחלק מזערי מכלל ההכנסות של גוגל, שהסתכמו בשנה שעברה בקרוב ל-22 מיליארד דולרים. על פי אנדרו קובקס, דובר החברה, מספר העובדים בחטיבה זו הוכפל בשנה האחרונה, וכיום מועסקים בה למעלה מאלף בני אדם.

על פי גוגל, עולה כיום מספר המשתמשים העסקיים בחבילת היישומים שלה על שני מיליון, בהשוואה ל-1.75 מיליון ביוני. חברות גדולות משלמות תמורת השימוש בחבילה 50 דולרים למשתמש לשנה, ואילו חברות שמעסיקות פחות מ-50 עובדים יכולות להשתמש ביישומים אלה בחינם. מספר המשתמשים הפעילים בחבילה זו עומד כיום, על פי גוגל, על 20 מיליון – בהשוואה ל-15 מיליון בחודש יוני. עם זאת, יצוין שנתון זה כולל גם סטודנטים באוניברסיטאות שמקבלות מגוגל את התוכנה בחינם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים