סוני-אריקסון: הפסד של 245 מיליון דולרים ברבעון השלישי של 2009

מכירות החברה הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולרים, לעומת 4.17 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד ● מספר המכשירים שנמכרו ברבעון הסתכם ב-14.1 מיליון, לעומת 25.7 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה ● מנכ"ל סוני-אריקסון, ברט נורדברג, הודיע, כי החברה פעלה להגדיל את קווי האשראי שלה בכ-676 מיליון דולרים

הצרות של סוני-אריקסון (Sony-Ericsson) לא תמו ברבעון השלישי של 2009, ומיזם מכשירי הסלולר היפני-שוודי הציג הפסד נקי חמישי ברציפות. ההפסד הסתכם ב-245 מיליון דולרים, קצת פחות ממה שצפו האנליסטים, אך גדול בהרבה מ-37.7 מיליון דולרים של הפסד ברבעון המקביל ב-2008. החברה מצויה כעת בתהליך של שיפור מצבה הפיננסי ורענון התדמית, בניהולו של ברט נורדברג, שנכנס לנעלי המנכ"ל בשבוע שעבר. יחד עם התוצאות הכספיות, הודיעה סוני-אריקסון, כי הבטיחה לעצמה קווי אשראי, שיחזקו את ביטחונה הכלכלי.

ובכל זאת, מצבה של החברה נראה עדיין עגום: המכירות הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולרים, לעומת 4.17 מיליארד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מספר המכשירים שנמכרו ברבעון הסתכם ב-14.1 מיליון, לעומת 25.7 מיליון ברבעון המקביל, אם כי המספר משקף עלייה קלה לעומת הרבעון הקודם השנה. המחיר הממוצע למכשיר עמד על 169 דולרים, לעומת 162 דולרים ברבעון המקביל ו-181 דולרים ברבעון הקודם. החברה אומרת שנתח השוק שלה לא השתנה, ונותר על 5%.

כמו יצרניות מכשירים אחרות, גם סוני-אריקסון נפגעה בעקבות נטיית המשתמשים שלא לקנות מכשירים חדשים בתקופת המיתון, אך גם הכשל בחדשנות טכנולוגית היה גורם מעכב מבחינתה. עד כה היא לא הציגה מכשירים שיכולים להתחרות ב-iPhone של אפל, שהציב סטנדרט למכשירי טלפון חכמים בעלי מסך מגע.

דיק קומיאמה, הנשיא והמנכ"ל היוצא של החברה, הציג את התוצאות וציין, כי ביצועיה של סוני-אריקסון השתפרו ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל הודות לצמצום חד בהוצאות. הוא ציין עוד, כי ברבעון הקרוב תשיק החברה מכשירים חדשים, כולל ה-Aino וה-Satio עם מסך המגע. עוד העריכו בחברה, כי היא מאמינה שמכירת המכשירים השנה תצטמצם ב-10%, אך הוסיפה, כי הצניחה במכירות הואטה באחרונה.

המנכ"ל החדש, נורדברג, הודיע, כי סוני-אריקסון פעלה להגדיל את קווי האשראי שלה בכ-676 מיליון דולרים, מתוכם 520 מיליון דולרים הם בערבות חברות האם, סוני (Sony) ואריקסון (Ericsson). "אנו מאמינים, כי הדבר מסיר דאגה בנושא הזרמת מזומנים למיזם המשותף בטווח הקרוב", כתב מיינארד אום, אנליסט מ-UBS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים