בית המשפט הרשיע גולש שביצע שיימינג

אדם שהעלה ליוטיוב סרטונים במסגרת סכסוך שכנים חריף הורשע בלשון הרע ● הוא מתכוון להגיש ערעור על ההחלטה

שיימינג? זה יכול להיות גם פלילי. אילוסטרציה: BigStock

גולש שהעלה ליוטיוב (YouTube) סרטונים נגד שכניו הורשע בלשון הרע נגדם, במסגרת קובלנה פלילית. בסרטונים נטען כי מגישי הקובלנה מכסחים ואף מציתים צמתים, מכסחים גדרות ומדרכות, ואפילו "מעלימים ראיות". זוהי אחת ההרשעות הראשונות בבית משפט בישראל בגין שיימינג ברשת.

מדובר בסכסוך שכנים חריף בין הקובלים, ציון גיל ויעל צוקר, לנאשם, יורם שדה, שגרים בבניינים סמוכים בתל אביב. הקובלים טוענים שהנאשם ומשפחתו עושים שימוש ללא רשות בשטחים ציבוריים בקרבת ביתם וברחוב, והנאשם טוען שהקובלים פוגעים בבית ובגן באזור.

השופטת לימור מרגולין-יחידי מבית משפט השלום בתל אביב הרשיעה את שדה בעבירה על חוק איסור לשון הרע בחמישה מששת הסרטונים שהעלה וזיכתה אותו בכל הנוגע לסרטון השישי. בנוסף, הוא זוכה מעבירה של פגיעה בפרטיות, שלגביה טענו גיל וצוקר לאחר ששדה הציב מצלמות בחצר הבית.

הסרטונים הועלו לרשת ביולי ובדצמבר 2010, ועוסקים בפעולות שלדברי שדה ביצעו גיל וצוקר. הם כוללים שורה של טענות נגד השניים ועל פי שדה, נועדו כדי להרתיע אותם מלבצע פעולות נוספות – ולא כדי לבזות ולהשפיל אותם. שדה וצוקר, לעומת זאת, טוענים כי הסרטונים מהווים לשון הרע נגדם ופוגעים בשמם הטוב.

בית המשפט הגיע לכלל מסקנה כי בחלק מהסרטונים אין אמת בטענותיו של הנאשם, במקרים אחרים אין קשר בין הקובלים למה שהוא טוען ובמקרים נוספים, אין לנאשם כל עניין אישי בהם.

עו"ד רון לוינטל, שייצג את גיל וצוקר, אמר כי "כעורך דין שעיסוקו בתחום לשון הרע, ראיתי מאות פעמים את עוצמתו ההרסנית של פרסום שלילי אודות אדם והנזק הכבד אותו התופעה מייצרת. בית המשפט הכריע במקרה זה כי חומרת מעשה הדיבה כמוהו כתקיפה ודין השמצה כדין כל עבירה פלילית אחרת".

הוא הוסיף כי "למרות מורכבות הטענה הבסיסית, הוכחנו למעלה מכל ספק כי כשבוחר אדם במזיד לפגוע באדם אחר באמצעות דיבה, ידונו בעניינו ככל עבריין אחר".

עו"ד גד מינא, שייצג את שדה, אמר כי הוא מתכוון להגיש ערעור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים