יוג'ין קספרסקי במיילים פנימיים: "לחסל את המתחרים"

התכתבויות דואר אלקטרוני שנחשפו על ידי סוכנות הידיעות רויטרס מצביעות על האופן בו קספרסקי תכנן לפגוע עסקית ב-AVG, באופן הדומה לפעולות שננקטו כבר בעבר על ידי ענקית האבטחה הרוסית

יוג'ין קספרסקי. צילום: קספרסקי

יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ומייסד ענקית האבטחה הנושאת את שמו, קספרסקי (Kaspersky Labs), נחשף כותב ומנחה את עובדיו בתכתובות מיילים פנימיות לחסל את המתחרים, ועושה זאת בשפה אלימה.

התכתבויות דואר אלקטרוני שנחשפו על ידי סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), מצביעות על האופן בו קספרסקי תכנן לפגוע עסקית ב-AVG Technologies, מתחרתו, באופן הדומה לפעולות שננקטו כבר בעבר על ידי ענקית האבטחה הרוסית.

על פי אותן תכתובות, קספרסקי כתב לכמה מהסמנכ"לים בחברה שלו, כי עליהם לתקוף את המתחרה AVG, ועליהם "להרטיב אותם בתוך אסלה", משמע לחסלם. קספרסקי הדהד בדבריו אלה עם ציטוט מפורסם של שליט רוסיה, ולדימיר פוטין, שהתייחס בשנות ה-90 למורדים הצ'צ'ניים ולמרדף אחריהם, שאמר "גם אם נתפוס אותם בבית השימוש, נרטיב (נדחוף) את ראשיהם אל תוך האסלה".

עובדים לשעבר בקספרסקי אומרים כי כוונתו של המנכ"ל הייתה לכך שנדרש להטעות ולהביא את AVG למצב כוזב בו תוכנת האנטי-וירוס "טועה" ומדווחת על קבצים נקיים מווירוסים – כאילו הם בעצם מזוהמים ונושאי וירוסים.

בעבר דיווחה סוכנות הידיעות כי תוכנית שכזו כללה יצירת וירוסים ותוכנות זדוניות מזויפים, על מנת לשטות במתחרות של קספרסקי, ולהביא למצב בו תוכנות האנטי-וירוס שלהן מוחקות או משחיתות קבצים חשובים של המשתמשים.

"יותר ויותר יש בי תשוקה למחוץ אותם עם הזיופים שלהם", קספרסקי כתב ברוסית באחד מהמיילים שלו לעובדים, הנושא את התאריך יולי 2009. מייסד החברה האשים את AVG על שהיא גונבת עובדים מהחברה שלו, "הם עורכים מתקפת כוח אדם על החברה, במיוחד על מנהלים". תכתובות אלה מחזקות טענות שהושמעו בעבר על ידי שני עובדי החברה לשעבר, על פיהן קספרסקי הגדילה את נתח השוק שלה על ידי פגיעה במתחרות שלה, כי היא חשבה שהן מעתיקות טכנולוגיות פרי פיתוח שלה לזיהוי וירוסים ונוזקות. המתחרות בהן נטען שניסו לפגוע בשנים 2009-2013 היו AVG, מיקרוסופט (Microsoft) ו-Avast. יצוין כי לא ניתן להבין מהמיילים שנחשפו כי אכן נערכה מתקפה שכזו  נגד AVG או מה הייתה מידת היעילות שלה.

בתגובה נמסרה בסוף השבוע הכחשה גורפת מקספרסקי, לפיה "ייתכן כי המיילים הללו אינם לגיטימיים ונרכשו על ידי מקורות אנונימיים שיש להם אג'נדה נסתרת". בהצהרה שמסרה החברה נכתב כי "קספרסקי מעולם לא ערכה קמפיין סודי על מנת להטעות מתחרים כדי שאלה ייצרו התראות שווא (על וירוסים), כדי לפגוע בנתח השוק שלהם. מעשים שכאלו אינם אתיים, לא הוגנים ובלתי חוקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים