Windows 10 – האטה בקצב הצמיחה

עלייה של 30% בשבוע מעידה על ירידה בקצב הגידול של מערכת ההפעלה החדשה ● אולם, סקר של מיקרוסופט מנבא עתיד ורוד יותר למערכת החדשה

Windows 10. עוד תקלה

בשבוע שעבר פורסמה ב-StatCounter סברה כי ל-Windows 10 נתח שוק של 3.55% מכלל מערכות ההפעלה העולמיות, ואילו השבוע עודכן המספר ל-3.78%, ונמסר כי בשבוע שלאחר מכן טיפסה מערכת ההפעלה ל-4.95% מכלל נתח מערכות המידע בשוק. מדובר על צמיחה של 30% בשבוע, תוצאה מלבבת לכאורה, אך כזו שמאבדת מחינה מול הנתון של 177% הצמיחה שנמדדו רק שבוע לפני כן, כשמערכת ההפעלה עלתה מ-1.36%.

ניתוח המצב הצביע גם על כך ש-Windows 7 הפגינה יציבות השבוע (53.5% ל-53.46% – שינוי זניח ואין די בו כדי לייחס לו מגמת-שוק כלשהי). Windows 8.1 עם ירידה סולידית מ-15.03% ל-14.09%. Windows 8.0 צנחה רק ב-0.11% ל-3.39% מהשוק, בעוד ש-XP איבדה 0.24% וירדה ל-9.74%. המספרים מעידים על כך ש-Windows 10 נוגסת נתח שוק גדול מ-Windows 8, וגם גוזלת חלק נכבד מחלקה של Windows XP הוותיקה. עושה רושם שמי שתכננו שדרוג מערכת הפעלה ונטישת Windows 8, אכן עשו כן באחרונה.

הצלחה בהשגת 5% מנתח השוק העולמי בפחות משלושה שבועות היא הישג לא מבוטל, אבל האם יספק נתח זה את מיקרוסופט (Microsoft)? סביר להניח שלא. אך עושה רושם ששדרוג עסקי גורף ממתין כבר בקצה המנהרה, שכן אפילו אם לוקחים בחשבון סרבניות כמו סוני (Sony), שייעצה ללקוחותיה להמתין מספר חודשים בטרם ישדרגו את המערכת ל-Windows 10, עדיין ברור כי משדרגי מערכות ההפעלה ל-PC הם הארגונים הגדולים באמת.

כידוע, עסקים לרוב אינם מזדרזים לקראת שדרוג המערכות, ואולם סקר שיזמה מיקרוסופט מצא כי 75% מכלל בתי העסק האוסטרליים להוטים לקראת המערכת החדשה ומתכננים לשדרג בתוך כשנתיים. כשני שלישים מביניהם מתכננים לעשות זאת כבר במהלך השנה הראשונה להשקת Windows 10, משמע עד ה-29 ביולי, 2016.

אם תחזיות אלו מדויקות, ותואמות את המגמה העולמית בשדרוגי מערכות, אזי נדמה כי בקרוב נוכל לצפות בנתונים גבוהים בהרבה בקשר לנתח השוק של מערכת ההפעלה החדישה של מיקרוסופט.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גד

    נדרשו 5 שנים לפחות ל-7 להגיע לחצי מהשוק. 10 תצטרך יותר, אם בכלל. כרגע ההייפ חזק, אבל כאשר יחלש - הקצב ירד. בנוסף אם הגירסה לסמרטפונים לא תצליח - ההשפעה תורגש גם ב-10.

אירועים קרובים