מאיר שטרית, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת: "תעריפי הגלישה באינטרנט הם שוד לאור היום"

בראיון לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת אמר שטרית, כי בכוונתו לטפל בתעריפים המוגזמים שגובות ספקיות האינטרנט עבור חבילות גלישה, וכן לדרוש שמהירות הגלישה תהיה גבוהה יותר ● לדבריו, "לא ייתכן שמדינת ישראל, שנחשבת למדינה מובילה בתחום הטכנולוגיה, תיתן רמת שירות כזו לגולשים ועוד במחירים כל כך גבוהים" ● כמו כן ידרוש שחברות הסלולר יאפשרו להורים לפקח על ההוצאות של ילדיהם

יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, חבר הכנסת מאיר שטרית, מתכוון להעלות לדיון בוועדה ובמליאת הכנסת מספר נושאים הקשורים לאינטרנט ולתקשורת סלולרית, מייד עם פתיחת מושב החורף – כך אמר שטרית בראיון לאנשים ומחשבים, לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת מחר (ב').

לדברי שטרית, הוא מתכוון לפעול על מנת להוזיל את תעריפי הגלישה באינטרנט. "המחיר שהאזרחים נאלצים לשלם עבור מהירות גלישה של עד 7.5 מגה ביט הוא יקר ללא הצדקה. מדובר בשוד לאור היום", אמר שטרית. יתר על כן, מותח שטרית ביקורת חריפה על חברות התקשורת שבקושי מצליחות לספק מהירות של 8 מגה ביט. לדבריו, "כולנו יודעים שהסיכוי שנקבל מהירות כזו הוא קלוש ביותר. לא ייתכן שמדינת ישראל, שנחשבת למדינה מובילה בתחום הטכנולוגיה, תיתן רמת שירות כזו לגולשים ועוד במחירים כל כך גבוהים".

נושא אחר בו מתכוון שטרית לטפל הוא הוא השימוש הציני, לדבריו, שעושות חברות הסלולר בכל הקשור לטלפונים הניידים שהורים מפקידים בילדי ילדיהם הקטינים. "ילדים משתמשים בשירותים רבים של חברות הסלולר, אבל בסוף החשבונות מגיעים להורים שנאלצים לשלם אלפי שקלים". לטענתו, חברות הסלולר לא מאפשרות להורים לפקח על חשבונות הטלפון של ילדיהם או להגביל אותם, בנימוק של "סיבות טכניות". "אני לא קונה את זה", אומר שטרית, "חברות הסלולר עושות זאת מטעמים כלכליים בלבד. היום לכל ילד יש טלפון וההורים לא יכולים לפקח בצורה מסודרת על ההוצאות, לכן הם נכנסים לחובות ומשלמים קנסות אדירים", אומר שטרית.

כמו כן, יו"ר ועדת המדע מתכוון לבדוק מדוע חברות התקשורת בישראל אינן מאפשרות לכל אזרח לדבר מכל טלפון באמצעות סקייפ (Skype), בדיוק כמו אזרחים במדינות רבות. "אפילו AT&T הגדולה הגיעה למסקנה שאין לה ברירה אלא לאפשר לכל אחד לדבר בסקייפ, רק הישראלים לא יכולים", אומר שטרית.

שטרית מתכוון גם לחדש בקרוב את יוזמת החקיקה לקיום בחירות ממוחשבות. הדיון בחוק התקיים בתקופת הממשלה הקודמת, כאשר שטרית היה שר הפנים, ואף נערך ניסוי בבחירות למועצות האזוריות. לדברי שטרית, כדי שניתן יהיה לקיים בחירות כאלו דרוש חוק והשר אלי ישי, שר הפנים הנוכחי, אכן בעד החוק, כמו גם חלק משרי הממשלה הנוכחית.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוגי איילון

    פריירים לא מתים, רק מתחלפים.... http://thecom.co.il/article.php?id=7662

  2. סאם הקוסם

    יש לי טל]ון דור 3.5 של סלקום הכולל חבילת גלישה בנפח 100MB לחודש בעלות של 25 ש"ח, כלומר רבע ש"ח לכל 1MB. לתומי, גלשתי באינטרנט סלולארי (התחברתי במחשב השלוחני לאינטרנט דרך הנייד) וגלשתי ב- 38MB במשך כשעה, אך מתברר שגלישה כזאת אינה נכללת במסגרת החבילה, ועלותה 12 ש"ח לכל 1MB, דהיינו בערך פי 50 מעלות הגלישה במסגרת החבילה. מיותר לציין שלא ידעתי שזה לא נכלל ואצטרך לשלם על הגלישה הפשוטה הזאת הון וממון. פניתי לסלקום ע"מ שיכניסו את הגלישה בתוך מסגרת החבילה החודשית או לחילופין שיפעילו חבילה גלישה אינטרנטית למחשב שתכלול את הגלישה הנ"ל, אך ללא הועיל. הם פשוט שמחים שעוד מישהו נפל ברשת וישלם על כך ביוקר. אציין גם כי לפני כשלושה חודשים חרגתי ממסגרת ההקצאה החודשית בכ- 16MB ושילמתי כל כך כ- 150ש"ח - דהיינו תעריף של פי 35-40 מהמחיר בחבילה. ניחא אם זה היה כפול או משולש אבל פי 40-50 - זה באמת מוגזם וזאת פשוט עשיקת הקהל !!! אנא ממך כבוד ח"כ מאיר שטרית וכל מי שבידו הכוח להשפיע - לדאוג לכך שמחיר הגלישה הסלולארית יהיה סביר ושהחברות יידעו את הצרכנים מבעוד מועד ו/או לחסום את השירותים הנ"ל כברירת מחדל ולפתוח רק לאחר שהוסברו העלויות והלקוח אישר זאת במפורש. זה אמור לתפוס גם לגבי שירותים קיקיוניים אחרים, כגון רינגטונים ושאר שטויות שאף אחד לא באמת צריך (הרי יש נגני MP3 אשר יכול לנגן כל קובץ מוזיקה חינמי או בתשלום בכל טלפון עדכני) וכנ"ל ברכות ושאר בישין כגון שיחות ליעדים יקרים מהרגיל שהלקוח אינו מודע להם בהכרח! בנוסף, לאן ניתן לפנות ובפני מי ניתן להתלונן על העשיקה ולנסות להחזיר את השוד לאור היום של סלקום? אודה לתשובתכם כאן ו/או למייל הבא: [email protected]

אירועים קרובים