סתוית נבון, סאפ ישראל: "עיבוד נכון של הנתונים משנה את העולם"

"השאלה היא לא כמות הנתונים שנאספת אלא אילו עסקים אפשר לעשות מהם", אמרה נבון, מנכ"לית החברה

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל. צילום: קובי קנטור

"אנחנו נמצאים בעידן של ריבוי נתונים, Big Data, ועיבוד נכון של הנתונים בכמות גדולה יכול לייצר מודלים עסקיים חדשים, לשנות את העולם וליצור מציאות חדשה", כך אמרה סתוית נבון, מנכ"לית סאפ (SAP) ישראל. לדבריה, "השאלה היא לא כמות הנתונים שנאספת אלא אילו עסקים אפשר לעשות מהם".

נבון דיברה בכנס SAP Technologies & Big Data Summit שערכה החברה היום (ג') במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. הנחה את האירוע אבי שחם, מנהל תחום שרשרת אספקה בסאפ ישראל, והשתתפו בו כ-1,000 איש.

לצורך ההמחשה, נתנה נבון כדוגמה פעולות יומיומיות, "מהחיים". "בדרך לכאן נכנסתי לאוטו, הפעלתי את Waze, עצרתי לתדלק, הזמנתי קפה, המשכתי בנסיעה והגעתי לכאן", אמרה. "בדרך חשבתי על כמות הנתונים הגדולה שנאספה עליי בכמה הפעולות הפשוטות האלה. אם נכפיל את זה במספר האנשים בעולם נגלה שנאספת עלינו בכל שעה, ו-ודאי שבכל שנה, היא עצומה".

היא סיפקה דוגמאות נוספות: "אין לי הרבה זמן לעשות קניות ומנגד, ארבעת ילדיי נמצאים בתדירות גבוהה סביב המקרר. מקרר עם סנסורים פשוטים יוכל להגדיר את רמת המלאי המינימלית שאני רוצה שתהיה במקרר בבית, וכשהכמות יורדת – הסנסור ישלח את המידע אל רשת המזון ממנה אני קונה והיא תספק לי את המוצרים הביתה. זאת דוגמה לעיבוד נכון של הנתונים בזמן אמת שיוצר מודל עסקי חדש. בעבר חלמתי שמישהו ימלא את המקרר לבד וכיום אנחנו יכולים לעשות את זה, באמצעות טכנולוגיות Big Data והאינטרנט של הדברים".

"יש דוגמאות כאלה בתחומים רבים: במודיעין, מודיעין עסקי, בבריאות וכן הלאה. זהו השיח העסקי שכיום סאפ מנהלת עם לקוחות. החברה ערוכה ומוכנה לשיח הזה, לאחר שעבדה על זה קשה בשנים האחרונות. אם נחזור לרגע לאוטו שלי, מכין הקפה בחנות בתחנת הדלק יוכל לדעת 5-10 דקות לפני שאני מגיעה ולהכין לי את הקפה האהוב עליי", אמרה נבון.

אבי שחם, מנהל תחום שרשרת אספקה בסאפ ישראל. צילום: קובי קנטור

אבי שחם, מנהל תחום שרשרת אספקה בסאפ ישראל. צילום: קובי קנטור

"הדגש הוא על עיבוד הנתונים ושליפתם, ואלה הייחודיות והערך הטכנולוגי שלנו, בסאפ", הוסיפה. "הטכנולוגיה שלנו בתחום היא בלעדית, היחידה שמאפשרת פלטפורמה אחת, פתוחה, שמכילה את כל מה שדרוש כדי ליצור אנליטיקה חכמה".

"מטריקס מפחיד – ומדהים"

שחם אמר כי "העתיד כבר כאן, והוא בא לידי ביטוי באופנים רבים: בטלפונים, מכוניות, מצלמות, מחשוב לביש, האינטרנט של הדברים ועוד. העולם הפך להיות רשת אחת, מארג בלתי רגיל, מטריקס מפחיד מצד אחד ומדהים מצד שני. זה מתאפשר בזכות החיישנים. עד 2020 צפויים להיות 60 מיליארד חיישנים מחוברים לרשת ונייצר כמות בלתי נתפסת של מידע".

ככלל, ציין, "כמות המידע שאדם נחשף אליה בימינו ביום אחד שווה לזו שמישהו שחי לפני כמה מאות שנים נחשף אליה כל חייו. זה מחייב חשיבה אחרת וניהול של הדברים בצורה אחרת, צריך להפיק מזה את התובנות. המורכבות הופכת להיות הרבה יותר גדולה ומשמעותית. סאפ, באמצעות הפלטפורמה שלה, בולטת בעולמות ה-Big Data והאינטרנט של הדברים. אנחנו פורסים בפני קהילת ההיי-טק הישראלית את קדמת הטכנולוגיה שלנו".

בהמשך התפצל הכנס למסלולים מקצועיים והוקרן הסרט הפנים האנושיות של ה-Big Data.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים