מחקר: עלות מתקפות הסייבר תצמח פי ארבעה עד 2019

ארגונים ישלמו בגלל נזקי המתקפות שישה מיליון דולר כל אחד ובסך הכול שני טריליון ● הארגונים הקטנים והבינוניים יינזקו בצורה הגדולה ביותר

ארה"ב מתחילה לתקוף מכיוון חדש. אילוסטרציה: BigStock

עלות מתקפות סייבר שיצליחו תעמוד עד 2019 על שני טריליון (אלפיים מיליארד) דולר – כך על פי מחקר חדש של ג'וניפר (Juniper Research). יצוין כי אין קשר לענקית התקשורת בעלת השם הזהה.

הנתון משקף גידול של פי ארבעה לעומת עלות המתקפות הצפויה ב-2015. על פי המחקר, רוב המתקפות יבוצעו על ידי האקרים שינצלו את החולשות הקיימות בתשתיות ה-IT והתקשורת שקיימות בארגונים.

המחקר, שנושא את הכותר "עתיד הפשע הקיברנטי ואבטחת מידע", מעלה כי מקורות נוספים לעלייה בנזקים כתוצאה מהמתקפות הם השימוש ההולך וגדל ברשומות דיגיטליות והשימוש במכשירים ניידים.

עלות המתקפות – כאמור, שני טריליון דולר – משקפת 2.2% מהתמ"ג העולמי הצפוי ב-2019. החוקרים מעריכים כי העלות הממוצעת של הנזקים לארגון שיחווה מתקפה קיברנטית תהיה שישה מיליון דולר.

על פי המחקר, "הצורות היקרות ביותר של פשעי סייבר הן פריצה וגניבת נתונים. אלה מתקפות שיניבו להאקרים את מרב התשואה הכספית, על ידי מסחר במידע עסקי מסווג או בנתוני לקוחות שלהם".

החשופים ביותר לפגיעה: ארגונים קטנים ובינוניים

עוד מזהירים החוקרים כי עסקים קטנים ובינוניים חשופים הרבה יותר למתקפות וכי אם הם יותקפו, עלות הנזק תהיה גבוהה יותר מאשר המחזור הכספי השנתי שלהם. "עלות הנזקים של מתקפות סייבר על ארגונים קטנים ובינוניים היא לא פרופורציונלית להיקף העסקים שלהם ולכן, הנזק הכלכלי שייגרם להם כבד בהרבה ממה שארגון גדול יכול לשאת", נכתב במחקר. "לארגונים גדולים יש סיכוי טוב בהרבה להתאושש ממתקפה קיברנטית שתצליח לעומת עסק בינוני או קטן".

חוקרי ג'וניפר חוזים כי חברות אמריקניות ישלמו על כ-90% מעלויות הנזק שייגרם להן, בשל טבען של המתקפות.

מתעניינים באבטחת מידע וסייבר? הירשמו לכנס InfoSec 2015 של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים