וצלאב מוכנה, Ysoft: "ארבעה עשורים מדברים על משרד ללא נייר – עכשיו זה אפשרי"

"היכולת הטכנולוגית הפתרונות למימוש חזון משרד ללא נייר קיימים, אבל השאלה היא מתי זה יקרה 'עד הסוף'", אמר מוכנה, הבעלים והמייסד של החברה

וצלאב מוכנה, הבעלים והמייסד של Ysoft. צילום: קובי קנטור

"חזון משרד ללא נייר עלה ב-1975, במאמר שפורסם ב-Newsweek. עברו ארבעה עשורים וסוף סוף הוא בעל היתכנות טכנולוגית ומתחיל לקרות", כך אמר וצלאב מוכנה, הבעלים והמייסד של Ysoft. לדבריו, "כיום יש את היכולת הטכנולוגית ואת הפתרונות למימוש חזון משרד ללא נייר, אבל השאלה היא מתי זה יקרה 'עד הסוף'".

מוכנה דיבר בפתח כנס PRINT 2015 של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מתחום הדפוס. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו תיאר מוכנה את שוק הדפוס הדו מימדי כעסק "לוגיסטי", של "הזזת קופסאות מנקודה אחת לשנייה", וציין כי "תחום ההדפסה החל לעבור שינוי ב-2002, עם הופעת הדור הבא של פתרונות לתחום – נדידת הדפסות, סריקה ועוד. השוק החל לעבור מעולם של 'קופסאות' לעסק עם ערך מוסף".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"עולם ההדפסה בתלת מימד שונה ודומה לעולם ההדפסה המסורתי", המשיך. "הלקוחות בעולם התלת מימד שונים – מדובר בחברות שמייצרות מוצרים חדשים ורוצות לבנות אבטיפוס, למשל פתרונות לעולם הרפואה. אני רואה פוטנציאל צמיחה גדול לעולם ההדפסה בתלת מימד בתחום החינוך. הוא נותן יכולת המחשה לתלמידים, הם יכולים לגעת ולמשש את הדברים עליהם מדברים בשיעור. אני מעריך שהצמיחה בו תגיע בתחום הייצור של הפלסטיק".

איך ייראה עולם ההדפסה בתלת מימד?

לצד הדמיון בין שני עולמות ההדפסה – דו מימד ותלת מימד – ציין מוכנה כי "כיום עומדת השאלה מי מזיז את הקופסה בצורה הזולה והיעילה ביותר. כמו ששאלנו בעבר על ההדפסה בדו מימד, כך נשאלת כיום השאלה איך להבין ולספק את הערך המוסף מהדפסת תלת מימד".

מוכנה שרטט קווים לדמותו של עולם ההדפסה בתלת מימד: "יהיו חנויות סטודיו, שיספקו פתרונות מאוגדים בצורה כוללת וייתנו מענה כולל לבעיות שבתחום. זה יהיה משהו שמתאים לעולמות החינוך, פתרונות לניהול הייצור של כמות מועטה של מוצרים. כמו כן, יהיו פתרונות מבוססי ענן למתן שירותים, לשם הדפסת אבטיפוס. אפשר יהיה להדפיס מנוע פשוט, על מנת לראות כיצד הוא פועל בעולם האמיתי".

בהמשך הוא דיבר על Ysoft. לדבריו, החברה מונה 270 עובדים ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על 30 מיליון דולר. מוכנה הדגיש כי בחברה לא מושקעות קרנות הון-סיכון וכי היא רכשה את be3D, על מנת להיכנס לתחום ההדפסה בתלת מימד. הוא ציין כי יש ל-Ysoft יותר מ-10,000 לקוחות, עם למעלה ממיליון לקוחות קצה. Ysoft מפעילה סניף בישראל החל מ-2007 ולו יותר מ-120 לקוחות ארגוניים.

מוכנה ציין כי "בעולם ההדפסה המסורתי אנחנו מטמיעים מערכות מאובטחות, המאפשרות מעבר למרכזי הדפסה חכמים והופכות את המדפסת לאישית. בדרך זו, המדפסות הופכות להיות מנוהלות. מעבר לניהול, ההדפסה בענן מצמצמת את ההוצאות. אנחנו מספקים טכנולוגיית ענן שמאפשרת למשתמשי הקצה לראות את ההדפסות ולנהל מדפסות ממקום מרכזי אחד – ללא תלות במיקומם".

לסיכום הוא אמר כי "נדרש לשלב פתרונות תוכנה בתוך פתרונות ההדפסה בתלת מימד. אני מקווה שבפעם הבאה שאגיע לישראל לא אדבר על חזון – אלא על מציאות קיימת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים