האם נמצאה האפליקציה שתמנע נפילות בגיל השלישי?

יישום חדש, העונה לשם Milbat Home, מאפשר לבדוק את כל האזורים בבית הקשיש, לאתר את גורמי הסכנה לנפילה ולקבל מידע מקצועי כיצד לטפל בהם

צילום מסך מתוך אפליקציית Milbat Home

נפילות בני הגיל השלישי הן בעיה עולמית חמורה. לפי נתוני משרד הבריאות, 30% מבני 65 ויותר ומחצית מבני 80 ויותר נופלים לפחות פעם בשנה. גוף שירותי הבריאות הציבוריים בארצות הברית אף מצא כי אפשר היה למנוע כשני שלישים ממקרי המוות מנפילות על ידי צמצום גורמי הסיכון באמצעות סידור בטיחותי של בית הקשיש והתקנת אביזרי עזר.

אפליקציה חדשה בשם Milbat Home מאפשרת לבדוק את כל האזורים בבית הקשיש, לאתר את גורמי הסכנה לנפילה ולקבל מידע מקצועי כיצד לטפל בהם.

המידע שמותאם אישית לכל משתמש מתקבל באמצעות דו"ח אוטומטי שמסביר כיצד יש לטפל בכל אחד מגורמי הסיכון שאותרו וכולל מפה אינטראקטיבית עם כל החנויות הסמוכות שבהן אפשר להשיג את אביזרי העזר הנדרשים.

מילבת, עמותה ציבורית ללא כוונת רווח, שפועלת במטרה לשפר את איכות חייהם של בני הגיל השלישי ואנשים עם מגבלות באמצעות סביבה טכנולוגית נגישה ומותאמת, ריכזה מספר נתונים על נפילות קשישים. עולה מהם כי מחצית מנפילות בני הגיל השלישי מתרחשות בתוך הבית וכשליש מהן מסתיימות בחבלה בדרגת חומרה בינונית עד קשה. למעשה, נפילות מהוות את הגורם השישי למוות בזקנה. עלות הטיפול הרפואי בישראל למבוגרים מעל גיל 65 לאחר נפילה היא שני מיליארד שקלים בשנה – סכום עתק שניתן למזער אותו על ידי צמצום הבעיה.

יעל שקד-ברגמן, סמנכ"לית עמותת מילבת ויזמית Milbat Home, ציינה כי בפיתוח האפליקציה היו מעורבים גם חברי קבוצת בני נוער מתנדבים במסגרת המיזם החינוכי I4G של מיקרוסופט (Microsoft). היא אמרה כי "האפליקציה היא ראשונה מסוגה בעולם ומעוררת עניין רב בקרב צוותים רפואיים וארגוני מתנדבים, כדוגמת מגן דוד אדום, תנועות נוער ורשויות מקומיות".

להורדת האפליקציה למכשירי iPhone לחצו כאן.

להורדת האפליקציה למכשירי אנדרואיד (Android) לחצו כאן.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק מזור

    לא מצליח להוריד את אפליקציית Milbat Home

  2. פלג

    מתי מתחיל הגיל השלישי? בנפילה ראשונה או שלישית? צעיר איננו נופל?

אירועים קרובים