רפאל ברטלוט, נציב מחוזי לתיעוד מאובטח בצרפת: "יש להקים בישראל סוכנות לאומית שתעסוק בנושא"

ברטלוט נשא דברים במסגרת כנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-GOV Forum, שנערך אתמול (ג') בהפקת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "הקמת סוכנות שכזו תגדיל את רמת הביטחון הלאומי" ● ארי בוזביב, האחראי על המגזר הציבורי בג'מלטו: "הצורך בהגברת האבטחה נולד בשל התגברות איומי הטרור, ההגירה הבלתי חוקית וגניבות הזהויות"

"הקמת סוכנות לאומית לתיעוד מאובטח בישראל, לצד הנפקת תיעוד אלקטרוני, תגדיל את רמת הביטחון הלאומי, ותביא תועלת במניעת פשעים"; כך אמר רפאל ברטלוט, נציב מחוזי לתיעוד מאובטח בצרפת. ברטלוט דיבר בכנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-GOV Forum. הכנס התקיים אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית פלי הנמר, נשיא ויזם הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי שלה.

ברטלוט תיאר את הסיבות והרקע להקמת הסוכנות בצרפת, את תפקידיה ואת סמכויותיה. הוא הסביר, כי לסוכנות כמה מטרות: פיקוח על הנפקת תעודות אלקטרוניות וביומטריות וחלוקתן, פיקוח על הספקיות העוסקות בהנפקה, וכן הגדלת רמת הביטחון הלאומי. תועלת נוספת, ציין, טמונה בצמצום אחוזי הפשיעה, ובייחוד העברות הכלכליות הכרוכות בשימוש בתיעוד מזויף של אזרחי צרפת. ברטלוט סיים בהצגת כמה פרויקטים שאותם ביצעה הרשות, ביניהם הנפקת דרכונים אלקטרוניים.

סטיבן סינגר, יו"ר ומנכ"ל ABnote, דיבר על הנחיצות ברמה גבוהה של אבטחה עבור עסקים. החברה שבראשה הוא עומד עוסקת בהנפקת כרטיסים מאובטחים למיניהם, דוגמת דרכונים, כרטיסי אשראי ורשיונות נהיגה. לדבריו, ל-ABnote קווי מוצרים לפתרונות משלימים לדפוס מאובטח ולאחסון. מחזורה השנתי של החברה עומד על כ-800 מיליון דולרים, והיא שוקלת להתחיל לפעול גם בישראל.

ארי בוזביב, האחראי על המגזר הציבורי בג'מלטו (Jemalto), המיוצגת בארץ על ידי HP, אמר, כי החברה, שעוסקת באבטחה דיגיטלית, פועלת במאה מדינות לאחר שנוצרה ממיזוג החברות Gemplus ו-Axelto. לדבריו, הצורך בהגברת האבטחה נולד בשל התגברות איומי הטרור, ההגירה הבלתי חוקית וגניבות הזהויות – מה שהביא ליצירת מסמכי נסיעה מאובטחים. הוא ציין, כי החברה תומכת במגוון פתרונות לתעודות של המגזר הציבורי, כגון תעודות זיהוי אלקטרוניות, דרכונים אלקטרוניים, ו-ויזות אלקטרוניות. "ג'מלטו מעניקה פתרונות לתחום", אמר, "החל ממסמכים מאובטחים, פתרונות ושירותים מנוהלים המתחילים בתהליך ההרשמה, הניפוק, והשירותים המשלימים". הטכנולוגיה של החברה, פירט בוזביב, כוללת אמצעי אבטחה מוצפנים של מערכת ההפעלה, אשר עובדת על גבי שבבים, ללא מגע ובייצור המוני. הוא סיים בציינו, כי החברה עוסקת בהטמעת פתרונות לדרכונים אלקטרוניים בעשרות מדינות, וכי היא הנפיקה מאות מיליוני יחידות של כרטיסים חכמים ותעודות זהות דיגיטליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים