מיכאל אתגר, Rotal Networks: "איפה הכסף? בעלויות של רשתות התקשורת לעיריות"

"במקום לגבות מהעיריות עלות חודשית או שנתית על רשתות התקשורת, אפשר לעשות זאת מהן בפעם אחת", אמר אתגר,

מיכאל אתגר, מנהל תיקי לקוחות ב-Rotal Networks מקבוצת מר. צילום: קובי קנטור

"אחת השאלות הרווחות היא: איפה הכסף? התשובה שלנו היא: בעלויות של רשתות התקשורת לעיריות בשנה ובחודש", כך אמר מיכאל אתגר, מנהל תיקי לקוחות ב-Rotal Networks מקבוצת מר.

אתגר דיבר בכנס מוניציפאלי 2014 של אנשים ומחשבים, שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי אתגר, "במקום לגבות מהעיריות עלות חודשית או שנתית על רשתות התקשורת, אנחנו נאמר להן כמה זה עולה בפעם אחת".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

Rotal Networks פורסת רשתות תקשורת בעיריות, בהן של סיבים אופטיים. בניגוד לחברות אחרות, הרשתות נשארות בבעלות העירייה. "מדובר בחריץ של כמה ס"מ בכביש שאליו מכניסים כמות גדולה של צינורות. אנחנו מבצעים בכל יום פריסה של כמה מאות מטרים, רחוב בכל יום, בעלויות נמוכות", אמר. "רשת הסיבים האופטיים שלנו כמעט בלתי מוגבלת מבחינת רוחב הפס. היא יציבה, חזקה, הכול מולבש על רשת תקשורת אחת שאפשר לשים עליה את כל היישומים של עיר חכמה".

נדב שפיר, מנהל תחום חטיבת פרויקטים במלם מערכות. צילום: קובי קנטור

נדב שפיר, מנהל תחום חטיבת פרויקטים במלם מערכות. צילום: קובי קנטור

הוא הביא כדוגמה פרויקט שביצעה החברה עם עיריית ראשון לציון, שם התקבל החזר השקעה בשנה וחצי. עם זאת, אתגר ציין כי "בכל עיר החשבון שונה".

עיר בעננים

נדב שפיר, מנהל תחום חטיבת פרויקטים במלם מערכות, דיבר תחת הכותרת "עיר בעננים". הוא ציין כי "יש שלושה מימדים מרכזיים בכל הנוגע לרשות מוניציפאלית: האזרח, שצורך שירותים מהרשות; העסקים, שהאינטרס שלהם הוא לגדול ולהתרחב בעיר, יחד עם האינטרס של הרשות שהם יתרחבו; והרשות עצמה, שנותנת את השירותים. אלה מצריכים קומפלקס שלם של מערכות מידע".

"יש צורך הולך וגדל בנגישות המידע, שבאה לידי ביטוי בענן עם קישור לרשתות חברתיות ובהגדלת הקישור לעסקים ולתושבים", אמר שפיר. "קיים צורך הולך וגדל בפרסונליזציה של הנתונים כדי לשפר את התהליכים העסקיים ואת השירותים לעסקים ולתושבים, שמביאים את המסים. ככל שהרשויות המקומיות יגבירו את הפעילות שלהן בענן, כך הן יגדילו את האינטראקציה שלהן עם התושבים".

בדבריו ציין שפיר את מערכת מימד החדשה של מלם, שמאפשרת קבלת נתונים דמוגרפיים ממרשם האוכלוסין וניתוח שלהם.

"ברובד העסקי, יש דרישה למערכות ניהול חכם של העסק. זה מחולק לשתי אסכולות: ניהול הלקוח עצמו וניהול החוזים וההתחייבויות מולו. פיתחנו מערכת בילינג לרשויות המקומיות ולעסקים", אמר. "אנחנו מציעים בנוסף אפשרות לניהול המידע, מערכות בק אופיס והתאמות ללקוח".

"ה-BI הוא חלק בלתי נפרד מהפתרונות", ציין שפיר. "בנינו מנגנוני BI חכמים שמאפשרים ניהול תהליכים, שליטה ובקרה על הנתונים ודו"חות. היכולת להכניס BI וחיזוי סטטיסטי של התהליכים מאפשרת קיצור זמני תגובה מול התושב והגדלת ההכנסות".

לסיכום אמר שפיר כי "אנחנו יכולים להביא את הרשויות המקומיות להיות חכמות ומתקדמות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים