אורקל שוברת שתיקה: חשפה את תוכניותיה ביחס לסאן

ענקית המיחשוב, שעסקת הרכישה שלה את סאן ממתינה לאישורים הרגולטוריים, הבטיחה להשקיע במערכות ספארק וסולאריס יותר ממה שסאן משקיעה ● עם זאת, אנליסטים מציעים ללקוחות סאן שלא לקבל את הדברים כפשוטם

אורקל (Oracle) החליטה לשבור בסוף השבוע את השתיקה הממושכת שלה בנושא רכישת סאן (Sun), ופרסמה מודעה שבה היא פונה ללקוחות החברה הנרכשת ומפרטת בעבורם את תוכניותיה ביחס למערכות יוניקס (Unix).

במודעה, מבטיחה אורקל להשקיע "יותר מכפי שסאן משקיעה כיום" בפיתוח של מערכות ספארק (Sparc) וסולאריס (Solaris) ולשפר את השירות והתמיכה באמצעות העסקה של "יותר מפי שניים מומחי חומרה מכפי שסאן מעסיקה כיום".

אנליסטים רואים בפרסום המודעה ניסיון להגן על העסקה למיזוג עם סאן, ששווייה 4.7 מיליארד דולרים, מבלי לתת מענה לכמה מהשאלות המהותיות ביותר שמרחפות מעליה. בנוסף, טענותיה של אורקל מותירות בידי האנליסטים ספקות רבים.

עוד הם מציינים, כי ההבטחה של אורקל להשקיע "יותר ממה שסאן משקיעה כיום" אינה אומרת הרבה: "בקריאה ראשונה, מצטיירת המודעה כמשכנעת, אך כשבוחנים אותה בצורה מעמיקה יותר, מבינים שההבטחה הזו לא אומרת הרבה, אם סאן הפחיתה את ההשקעות בצורה דראסטית בעקבות הירידה במכירות", הסביר ריץ' פרטרידג', אנלסיט מחברת Ideas International.

"באורקל הבינו שסאן סובלת מדימום קשה"

האנליסט העצמאי רוב אנדרלה אמר על הודעתה של אורקל, כי "נראה שמישהו שם הבין פתאום שסאן סובלת מדימום קשה ושאורקל עלולה להיוותר עם חברה ששווה שבריר מהסכום ששולם תמורתה – ללא יכולת למכור את חטיבת החומרה לגורם אחר".

מהמודעה אפשר להסיק שבכוונת אורקל לשמור לעצמה את פעילויות החומרה וייצור המעבדים ולא למכור אותן לגורם אחר – כפי שהעריכו מספר אנליסטים. אולם, אנדרלה מעריך שהיא עשויה למכור את הפעילויות הללו בטווח הארוך.

מאז שהכריזה אורקל, בחודש אפריל האחרון, על כוונתה לרכוש את סאן, חיזרו המתחרות הגדולות שלה – ובעיקר יבמ (IBM) ו-HP – אחר משתמשי הספארק והסולאריס, שהם הלקוחות העיקריים של סאן. מבין יצרניות החומרה הגדולות, רשמה סאן ברבעון השני את הירידה הגדולה ביותר בהכנסות משרתים – דבר שעשוי היה להפחית משווייה של החברה בפועל.

באורקל קיוו שהרכישה תושלם במהרה, אך החודש הכריזה הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי על חקירה נוספת של העסקה, בשל "חששות כבדים" ביחס להשלכותיה על שוק מסדי הנתונים. החקירה תושלם רק בחודש ינואר, מה שמותיר את השאלה האם העסקה תתבצע ברבעון הבא לוטה בערפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים