IDC: הוצאות ה-ICT העולמיות יגדלו ב-4%

ההוצאות בתחום יעמדו בשנה הבאה על קרוב לארבעה טריליון דולר ● כמעט כל הגידול יהיה על טכנולוגיות הפלטפורמה השלישית, המתבססת על ענן, Big Data, העולם הנייד והמדיה החברתית

תחומי ה-Big Data וניתוח צופה פני עתיד, Analytics, יגדלו ל-125 מיליארד דולרים בשנת 2015. אילוסטראציה: BigStock

ההוצאה העולמית על ICT תצמח בשנה הבאה ב-3.8% ותגיע ל-3.8 טריליון דולר – כך חוזה IDC. התחזית שפרסמה החברה בסוף השבוע נושאת את הכותרת "האצת החדשנות לפלטפורמה השלישית".

חברת המחקר היא זו שטבעה את המושג "הפלטפורמה השלישית" – עוד ב-2007. מדובר בדור הבא של תוכנה, המתבסס על מחשוב ענן, Big Data, עולם המחשוב הנייד ומדיה חברתית. על פי IDC, כמעט כל הגידול בהוצאות בתחום יהיה על טכנולוגיות הפלטפורמה השלישית, בעוד שההוצאות על פלטפורמת המחשוב השנייה, מבוססת ה-PC, ימשיכו להיות בירידה.

IDC צופה צמיחה של נתונים שיעברו אלחוטית: אלה יהוו עד 13% מהוצאות התקשורת בארגונים ויעמדו על 536 מיליארד דולר. החברה מעריכה כי גידול זה יוביל ספקיות שירות לפתח פלטפורמות פיתוח וממשקי תכנות יישומים, API – לשירותים בתחום, כדי למשוך מפתחים.

עוד צופה חברת המחקר כי השימוש בפאבלט ייעשה נפוץ יותר בשנה הבאה. לעומת זאת, תחום המחשוב הלביש יהיה בירידה. IDC מעריכה כי מכירות המכשירים הניידים ואפליקציות המובייל יעמדו על 484 מיליארד דולר, ויהוו 40% מהגידול הצפוי בהוצאות ה-IT בעולם. זהו קצב גידול איטי יותר וצמיחה בשיעורים יציבים יותר בעולם הנייד מאשר בשנים האחרונות, ו-IDC צופה כי הוא יהיה מונע בעיקר על ידי פאבלטים ופיתוח אפליקציות ניידות בארגונים. החברה הוסיפה כי תחום המחשוב הלביש יהיה "מופגז" בחדשנות – אלא שזו לא תתורגם עדיין לשווי. בחברה מעריכים כי ספקים סיניים לתחום, כגון Xiaomi ו-OnePlus, יאחזו בנתח שוק עולמי של 15% או יותר.

ענן לסוגיו

על פי חברת המחקר, תוכנה כשירות – SaaS, פלטפורמה כשירות – PaaS, ותשתית כשירות – IaaS, "יישארו בחממה", משמע לא יגדלו ב-2015 יותר מדי. סך שלוש פעילויות האירוח הללו יעמוד על 118 מיליארד דולר. אימוץ IaaS צפוי לצמוח בשיעור הגבוה ביותר (36%), "כאשר מתחרים חדשים מאיימים ליטול נתח שוק משירותי AWS של אמזון (Amazon)". חברת המחקר צופה כי "ייווצרו שותפויות חדשות בין יריבים ותיקים, דוגמת פייסבוק (Facebook) עם מיקרוסופט (Microsoft) או עם יבמ (IBM), או אמזון עם HP, כדי להרחיב את ההזדמנויות בשוק".

עוד צופה IDC כי תחומי ה-Big Data וניתוח צופה פני עתיד (Analytics) יגדלו ל-125 מיליארד דולר ב-2015. בתוך התחום, ניתוחי וידיאו, ניתוחי אודיו ותמונות יקבלו משקל רב יותר. החברה גם צופה שנתונים כשירות (Data as a Service) יניעו את פיתוחן של שרשראות אספקה חדשות של Big Data, המתמקדות במערכי נתונים מסחריים ופתוחים.

על פי IDC, מגמת האינטרנט של דברים תהיה אחד הגורמים החשובים ביותר לצמיחה של הפלטפורמה השלישית ב-2015. חברת המחקר חוזה המצאות של יותר דברים חכמים ומחוברים, כאשר שליש מההוצאות העולמיות בתחום יתמקדו במכשירים משובצי רכיבים חכמים, מה שיהפוך את התחום לחשוב.

"שירותי ענן יהפכו לדטה סנטר החדש": IDC קובעת כי מרכזי הנתונים עוברים שינוי מהותי בעידן הפלטפורמה השלישית, כאשר המחשוב וקיבולת האחסון עוברים לענן, כאשר מגמות המחשוב הנייד וה-Big Data מייעלות את מרכזי הנתונים הגדלים במהירות – המופעלים על ידי ספקי שירותי ענן. שינוי מגמה זו, על פי IDC, יעורר פרץ של חידושי חומרה הקשורים לענן – עם קונסולידציה של שרתים, מערכות אחסון, תוכנה ורשתות, מה שיוביל למיזוגים או רכישות גדולים בתחום מצד הספקיות.

על פי תחזיות חברת המחקר, הפלטפורמה השלישית תביא להתמחויות ספציפיות בתעשייה. IDC חוזה כי בשנה הבאה יוכפל מספרן של פלטפורמות ארגוניות שנועדו לתעשיות ספציפיות. כך, לדוגמה, בעולם הפיננסים, הופעתן של חלופות לתשלום בתחום הערים החכמות, הופעת טכנולוגיות לתחום תחבורה ציבורית ולשיפור הבטיחות בערים; והרחבת שירותים מבוססי מיקום בענף הקמעונאות.

הסעיף התשיעי בתחזית, על פי IDC, כולל שני תחומים, בלא קשר ביניהם. האחד, אבטחת מידע, והשני הדפסה בתלת מימד. בתחום האבטחה, IDC צופה את הופעתם של פתרונות אבטחה המותאמים לפלטפורמה השלישית, משמע העונים למגמות ענן, מובייל ו-Big Data. הפתרונות יכללו עם מנגנונים מבוססי ביומטריה בהתקנים ניידים והצפנה בענן, כמו גם מודיעין אודות איומים – מותאם למגזרי תעשייה שונים.

תחום ההדפסה בתלת מימד צפוי אף הוא לתפוס תאוצה, על פי חברת המחקר, בין השאר בקרב חברות העוסקות בהדפסה קונבנציונלית, והגידול יבוא לידי ביטוי מבחינת השוק בשנת 2016.

לסיום עשר התחזיות, מציינת IDC את סין ככוח שעולה וימשיך לעלות בתחום ה-ICT העולמי. "השפעתה של סין תנסוק ב-2015", נכתב, "סך הוצאותיה מהגידול בכלל ההוצאות העולמיות יעמוד על 43%, היא תהיה אחראית לשליש מכל הרכישות של הטלפונים החכמים בשוק ואחד מכל שלושה מהקונים המקוונים יהיה סיני". חברת המחקר מציינת כי היא צופה גידול בכוחן של ספקיות ענן ומסחר מקוון כגון באיידו (Baidu), עליבאבא (Alibaba) ו-Tencent, "שיהפכו לכוחות שוק גלובליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים