האינטרנט של הרכבים והמכשירים החכמים

בימים אלה משתפת סאפ פעולה עם פולקסווגן ושל כדי ליצור את "הרכב המחובר", ועם סמסונג כדי לייצר מכשירים חכמים לקהל העסקי

ברנד לויקרט, חבר מועצת המנהלים של סאפ, בכנס בברלין

סאפ (SAP) רוצה להפוך את תדמית החברה לסקסית יותר, כפי שנכתב כאן אתמול (ד'). שני שיתופי הפעולה שהוכרזו במקביל לכנס SAP Teched && d-code שהיא עורכת בימים אלה בברלין הם ניסיון לעבר המטרה הזו, גם מבחינת תחומים וגם מבחינת השמות המעורבים. בוודאי כשמדובר בשני פרויקטים שמבקשים להיכנס אל תוך הטרנד הכי חזק כיום בעולם הטכנולוגי – האינטרנט של הדברים.

שיתוף הפעולה הראשון הוא עם פולקסווגן (Volkswagen), ענקית הרכבים הגרמנית, ועם של (Shell), חברת הגז, דלקים ונפט הבריטית-הולנדית. ברנד לויקרט, אחד מחברי מועצת המנהלים של סאפ, הסביר ש-"אנחנו מאמינים שהשילוב בין חדשנות, פשטות ופונקציונאליות הוא המפתח לחוויית לקוח ונהיגה חלקה וטובה יותר. אף חברה לא יכולה לייצר חוויה כזו לבדה, ושיתוף הפעולה שלנו עם פולקסווגן ושל הוא דוגמה מצוינת ליכולת לקדם חדשנות בעידן של כלכלה אינטרנטית. כל זאת על בסיס פלטפורמת SAP HANA Cloud, המפשטת בהצלחה מורכבות יום יומית".

מה בעצם הפתרון הזה כולל? הפיילוט הספציפי של שלוש החברות מבקש לספק פתרון מקצה לקצה, ולהפוך את "הרכב המחובר" למבוסס ענן, עם SAP HANA. באמצעות הפלטפורמה הזאת יקבלו הנהגים מגוון שירותים, כמו מציאת תחנת הדלק הקרובה ביותר ועזרה במציאת חנייה קרובה (מעין GPS של חנייה). אלה הם שני דברים שהראתה סאפ בסרטון ההדגמה שהוקרן באירוע.

מהחברה נמסר כי "תחום 'הרכבים המחוברים' הוא אחד הנושאים המעניינים והמרתקים כיום, בעידן האינטרנט של הדברים, נוכח היקף השימוש ברכב ברמה היום יומית ומספר הרכבים בעולם. סאפ מובילה תחום זה בשיתוף פעולה עם מספר רב של חברות, ביניהן חברות אנרגיה ויצרניות רכב מובילות. התחום נמנה על חלק מתחומי המחקר והפיתוח המרכזיים של מעבדת סאפ בישראל, הממוקמת ברעננה, בניהולה של אורנה קליינמן".

שיתוף פעולה נוסף הוא עם סמסונג (Samsung), הענקית הדרום קוריאנית המוכרת משלל מכשירי הסלולרי שלה. סאפ מתכננת ביחד אתה "לעבוד כדי לייצר מכשירים לקהל העסקי – בארבעה תחומים עיקריים: בריאות (Healthcare), גז ונפט, קמעונאת ופיננסים", הסביר ג'ים ג'אקט, מנהל שיווק בכיר בחטיבת המובייל של סאפ, לאנשים ומחשבים. הוא אמר כי כבר עכשיו סאפ מספקת טכנולוגיות למגוון עצום של מוצרים והיא מאמינה שהגיע הזמן לקחת את היכולת הזו לצעד הבא.

כדוגמה הוא הביא את תעשיית הגז והנפט: "הרבה פעמים התנאים בתעשייה הזו קשים מאוד. העובד לא מעוניין להוריד את הכפפות שלו מהיד או להוציא טאבלט כדי לבצע פעולות או לבדוק. באמצעות שעונים לבישים, שמחוברים בענן לשאר החברה, הוא יוכל לקבל מידע בזמן אמת לגבי המקום הבא בו הוא יצטרך לקדוח, למשל".

שיתוף הפעולה עם סמסונג, הסביר ג'קט, נמצא עדיין בשלב מאוד מוקדם, ובחברה לא יודעים מה יהיה המיתוג של המוצרים החדשים – סאפ או לא. אבל כשנשאל מדוע חברה כל כך גדולה, עם רווחים כה גבוהים והצלחות מוכחות בתחום הליבה שלה, הולכת למקומות כל כך שונים, הוא השיב: "יש לנו טכנולוגיה מאוד מעניינת, עם המון יכולות, והגענו למסקנה שצריך לנצל אותה לדברים אחרים. בגלל זה הכרזנו על שיתוף פעולה עם חברה כמו סמסונג, שהיא אחת המובילות בטרנד האינטרנט של הדברים".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לכנס בברלין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים