אמזון תפצה בעלי קינדל שהספרים האלקטרוניים שלהם נמחקו; "כל הביקורת שספגנו הגיעה לנו"

בהתנצלות שנשלחה בדואר האלקטרוני לבעלי המכשירים שהספרים האלקטרוניים שלהם נמחקו, הבטיח ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, כי הם יוכלו לקבל עותקים חדשים מספריו של ג'ורג' אורוול, תווי קנייה או המחאה על סך 30 דולרים ● עוד ציינה אמזון, כי העותקים יוחזרו לבעליהם עם כל ההערות שהוסיפו - אולי בעקבות התביעה שהגיש תלמיד ובה נטען כי שיעורי הבית שלו אבדו בשל המחיקה

בהתנצלות שנשלחה בדואר האלקטרוני לבעלי מכשיר קינדל (Kindle) שהספרים האלקטרוניים שלהם נמחקו, הבטיח מנכ"ל אמזון (Amazon), ג'ף בזוס, כי הם יוכלו לקבל עותקים חדשים מספריו של ג'ורג' אורוול, תווי קנייה או המחאה על סך 30 דולרים.

ביולי נמתחה על אמזון ביקורת קשה – ואף הוגשה כנגדה תביעה – לאחר שספריו של אורוול, "1984" ו-"חוות החיות", נמחקו מהספריות במכשירי קינדל בשל בעיות שקשורות לזכויות יוצרים. מעבר לתהיות הקשות שעולות ממחיקה של ספרים שנרכשו בכסף מלא, המחיש המהלך את "ידה הארוכה" של ענקית הסחר האלקטרוני בעידן האינטרנט.

"אנו מתנצלים על האופן שבו טופלה הסוגיה של העותקים הבלתי חוקיים של '1984' וספרים נוספים במכשירי קינדל. 'הפיתרון' בו נקטנו מבלי לחשוב די הצורך היה מטופש וחרג חריגה קשה מעקרונותינו. אנו האשמים היחידים והביקורת שספגנו הגיעה לנו בצדק גמור. נפיק את הלקחים מהטעות הקשה על מנת לקבל החלטות מוצלחות יותר בעתיד – בהתאם לחזון שלנו".

עוד ציינה אמזון, כי העותקים יוחזרו לבעליהם עם כל ההערות שהוסיפו – אולי בעקבות התביעה שהגיש תלמיד ובה נטען כי שיעורי הבית שלו אבדו בשל המחיקה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני רוצה לדעת

אירועים קרובים