המשקפיים החכמים של אפסון ישמשו את מהנדסי מקורות בתנאי 'שטח'

אפליקציה שפיתחה Fieldbit עבור המשקפיים החכמים, מדריכה את אנשי התחזוקה בביצוע משימות ● העתיד כבר כאן

06/10/2014 14:37
הושט היד וגע בם. המשקפים החדשים של אפסון ;Moverio BT-200

דמיינו לעצמכם שאתם איש שטח שיצא/ה לטפל בתקלה. זהו יומכם הראשון בעבודה וכל הידע שלכם נמצא בראש. בשטח אין מחשבים והכל עליכם. הגעתם לשטח, הארון המחווט מולכם ו… בלק אאוט, אתם לא זוכרים כלום. מה עושים? חוזרים הביתה ללמוד את החומר שוב?.. שוק האחזקה העולמי נאמד בלמעלה מ-15 מיליארד דולר בשנה. על פי חברת המחקר גרטנר, יישומי אחזקת שטח הוא התחום בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר לשימוש המשקפיים החכמים, במקרה הזה הכוונה היא לה-Moverio BT-200.

אז לדוגמא הקטנה הזו נכנס סטארט-אפ ישראלי בשם פילדביט, וביחד עם המשקפים החכמים של אפסון מציעה לראושנה סיוע בשטח באמצעות אפליקציה מיוחדת המייצרת מציאות רבודה לאנשי השטח אשר תסייע להם לטפל בתקלות.  למיזם הזה מצטרפת חברת "מקורות"  הפתרון ישפר את רמת הבטיחות בעבודה,  יחסוך בכוח אדם ויתרונות נוספים.

האפליקציה שפיתחה Fieldbit עבור המשקפיים החכמים, מדריכה את אנשי התחזוקה בביצוע משימות, מציגה על גבי המשקפיים גם את השלבים השונים של הוראת העבודה, שרטוטי החשמל והוראות היצרן, ומאפשרת הזנת מידע מהשטח – כל זאת בידיים חופשיות ופנויות לעבודה. התוכנה מאפשרת לראות את המידע הפיזי (למשל מפסק מיתוג מתח גבוה) ועליו מידע דיגיטלי: טקסט, גראפיקה, אנימציה, תמונות, ואף קטעי וידאו כיצד לתפעל את המפסק. המערכת כוללת גם תוכנת עריכת תוכן בענן שבאמצעותה עורכים את המידע ב'פרוצדורות' אשר מופעלות לאחר מכין במשקפיים החכמים, ושרת מרכזי אשר בו מאוחסנות הפרוצדורות והנתונים השונים המתקבלים מה-Moverio BT-200 – מידע מאיש האחזקה כדוגמת דווח אירועים וממצאים מהשטח.

המציאות הרבודה של מקורות. Fieldbit

המציאות הרבודה של מקורות. Fieldbit

"זה המהלך הראשון בעולם לשימוש במשקפיים חכמים למטרות שיפור התפעול והאחזקה בהיקף כה גדול, ותוצאותיו עשויות לקדם את השימוש במשקפיים חכמים בתחום זה בארגונים רבים בארץ ובעולם", אומר אביתר מירון, מנכ״ל Fieldbit. "המערכת שלנו מכוונת לחברות המעסיקות עשרות רבות ומאות אנשי תחזוקה מיומנים ויקרים אשר מתחזקים מתקנים וציוד מורכב באתרים מרוחקים, דוגמת מקורות, והחיבור עם אפסון הוא חיבור מנצח". במבחן שטח, בו נבחנו המשקפיים של אפסון מול מתחרים, זכו ה-Moverio BT-200 פה אחד ומקורות בחרה בהם כמוצר המועדף לצרכיה. אלון שפינגר, מחטיבת WaTech: "עם המשקפיים החכמים של חברת אפסון יש היום אפשרות לספק מיחשוב ומודרניזציה גם לעובדי שטח שידיהם צריכות להיות פנויות לשם טיפול בציוד ולייעול התפעול והאחזקה ע"י עובדים מיומנים הנמצאים במתקנים מרוחקים".

"המשקפיים משנים את הדרך בה אנשי שטח יצרכו מידע ותוכן. להערכתנו הן יהפכו תוך זמן לא רב לחלק מערכת הכלים הסטנדרטית של כל טכנאי", אומרת ענבר עיני, מנהלת המוצר באפסון ישראל. "האפליקציה הייעודית של Fieldbit, שבקרוב נראה אותה מסייעת להרבה מאוד טכנאי שטח, בכל רחבי העולם, תחסוך לא מעט כסף להרבה מאוד חברות". לדברי עיני, הצלחת הפרוייקט של Fieldbit בחברת מקורות תאפשר חדירה לא רק בשוק המים, אלא גם בשווקי תשתיות נוספים כדוגמת חשמל וגז, ושווקים אחרים כדוגמת טלקומוניקציה, ציוד רפואי, ואף תעשיית התעופה".

ה-Moverio BT-200 השקופים, השוקלים 88 גר' בלבד, מאפשרים הצגת תמונות, גרפיקה ומידע חזותי על גבי תצוגת המציאות שמול עיני המרכיב אותם, נתון שהופך אותם לאידיאליים עבור יישומי מציאות רבודה (AR). המשקפיים מצויידים במצלמה קדמית, GPS, מצפן, גירוסקופ ומד-תאוצה, ומאפשרים למכשיר להבין בדיוק מירבי את תנועת המשתמש כמו גם את העולם הסובב אותו. סוללת המשקפיים יעילה לכשש שעות בין טעינה לטעינה. הן מצויידות ביכולת תקשורת Wi-Fi ומגיעות עם 8 גיגה-בייט של זיכרון מובנה וחריץ הרחבה לכרטיסי SD.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים