Jobinfo: הביקוש למשרות בהיי-טק ירד בחצי

הביקוש למשרות בתחום התוכנה צנח ב-48% ובתחום האינטרנט - ב-49%, כך עולה מנתוני החברה ● ב-Jobinfo תולים את הירידות בצוק איתן ובחופש הגדול

ראיון עבודה? .צילום אילוסטרציה: BigStock

הביקוש למשרות בתחומים שונים בהיי-טק צנח במהלך הרבעון השלישי של השנה בקרוב ל-50% – כך עולה מנתונים שפרסמה JobInfo, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה מסרה כי חלה ירידה של 48% בהפניית קורות חיים למשרות בתחום התוכנה וירידה של 49% בהפניית קורות חיים למשרות בתחום האינטרנט.

מהנתונים עולה כי מדובר במפנה לעומת הרבעון הראשון, בו חלה עלייה קלה בהשוואה למקבילו ב-2013. החברה פילחה את הנתונים לפי גודל החברות ומצאה כי חל באותו רבעון זינוק של 153% בשליחת קורות החיים לחברות קטנות מתחום האינטרנט ועלייה של 33% בשליחתם למשרות תוכנה בחברות המונות מעל 500 עובדים. בתחום הסטארט-אפים בעולם התוכנה חלה באותו הרבעון עלייה של 11%, לעומת צלילה של 76% בביקוש למשרות בסטארט-אפים מתחום האינטרנט.

ברבעון השני חל פיחות של 45% בתחום התוכנה ושל 34% בתחום האינטרנט. הירידות נרשמו בכל גדלי החברות, כאשר הבולטת שבהן היא בקרב סטארט-אפים.

המגמה התעצמה, כאמור, ברבעון השלישי, עם צניחה של 48% בביקושים למשרות תוכנה ושל 49% בביקושים למשרות אינטרנט. גם הפעם בלטו הסטארט-אפים בתחום, עם צניחה של 84%.

אילנה אחימאיר, מנכ"לית Jobinfo, תולה את הירידות במבצע צוק איתן ובחופש הגדול – ולא בירידה מתמשכת בביקושים או קשיים בשוק ההיי-טק. "אנשים היו עסוקים בביטחונם האישי ודאגה לעתיד ולא בבחינת התפתחות קריירה עתידית וזה מובן לגמרי". היא ציינה כי "למרות הנתונים הלא משמחים עד כה השנה, אנחנו אופטימיים לקראת הרבעון האחרון שלה, מאחר שהחברות לא הפסיקו לגייס".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה כהן

    שלום לכולם לדעתי הביקוש למשרות יורד מכוון שהיכולת להחזיק במשרה בתחום ההייטק מוגבלת ל מקסימום 20 שנה. כלומר אם סיימתם למודים בגיל 23 רוב הסיכויים שעד גיל 44 תהיו מובטלים בתחום לצמיתות. ואם רוצים להקים משפחה ,לקחת משכנתה ,לגדל ילדים ..... יש פה בעיה גדולה מאוד איך לקיים את זה אחרי גיל 44 ואם לוקחים בחשבון את זמן בין העבודות שיכול להגיע גם ל 5 שנים אז אורך החיים שך משרה בתחום הזה מוגבל מאוד מי מאיתנו רוצה ללמוד 4 או 5 שנים ולהפיק מכך תועלת מקסימום 15 שנה ? משה כהן

אירועים קרובים