האם HP ו-EMC בדרך למיזוג?

החברות ניהלו מגעים למיזוג ביניהן, וליצירת ענק IT עם מחזור של 130 מיליארד דולרים; כך דיווח הוול סטריט ז'ורנל ● השיחות נקטעו, בשלב זה, בסופו של דבר על רקע אי הגעה להסכמות פיננסיות

האם זה יהיה המיזוג של השנה הבאה?

הוול סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal ) חשף אתמול (ג') כי HP ו-EMC ניהלו מגעים במשך זמן רב במטרה להגיע למיזוג בינהם.

המגעים בין שתי החברות, ארכו כשנה, נמשכו והופסקו לסירוגין, הסתיימו באחרונה. על פי התכנון של המיזוג, שלעת עתה לא ייצא לפועל, מדובר על "מיזוג בין שווים" – ולא רכישתה של HP את EMC. במידה והעסקה הייתה יוצאת לפועל היא הייתה נעשית בעסקת מניות ולא בכסף, מה שהיה יוצר "מפלצת IT", עם מחזור מכירות שנתי של כ-132 מיליארד דולרים והיצע IT נרחב – החל ממחשבים אישיים ושרתים, עבור בשירותי IT וכלה במערכות וירטואליזציה ואחסון. הנכס העיקרי של EMC הוא בכך שיש לה בעלות בהיקף 80% על VMware, מה שמוסיף לה ערך שוק גדול בהרבה מאשר נכסיה שלה.

להמחשת הגודל של החברה הממוזגת – ולשם השוואה, מכירותיה השנתיות של יבמ (IBM) צפויות לעמוד השנה על 98 מיליארד דולרים.

על פי הדיווח, השיחות נקטעו בסופו של דבר על רקע אי הגעה להסכמות פיננסיות, לצד החשש שבעלי המניות של שתי ענקיות ה-IT ידחו את אישור המיזוג. על פי התכנון, מג וויטמן, מנכ"לית HP, הייתה אמורה לעמוד בראש EMC-HP, כמנכ"לית, ואילו ג'ו טוצ'י, מנכ"ל ויו"ר ענקית תשתיות ניהול המידע, היה משמש כיו"ר החברה הממוזגת.

עוד דווח כי במקביל, EMC ניהלה מגעים עם דל (Dell), לפיהם זו האחרונה תרכוש חלקים נרחבים מקווי האחסון של EMC. דיווח נוסף גרס כי יבוצע מיזוג בין EMC ל-דל, אלא שאפשרות זאת הייתה כנראה פחות סבירה למימוש, בשל ההתנגשות שהייתה נוצרת בין מוצרי קומפלנט (Compellent) ו-EqualLogic של דל – עם קו מוצרי VNX של EMC.

אנליסטים ציינו כי ברקע השיחות והמניע לקיומן, עמדו שני נושאים. האחד, פרישתו הצפויה של טוצ'י, מנכ"ל ויו"ר ענקית תשתיות ניהול המידע – בפברואר 2015. וכן, לחץ שהופעל על ידי בעלי המניות האקטיביים של EMC, אליוט השקעות (Elliott Management), הרוצים להפריד בין EMC וענקית הווירטואליזציה שבבעלותה – לטובת מכירה נפרדת של VMware, והשגת רווח בשל מכירה זו לבעלי המניות.

אנליסטים ציינו כי הדיבורים על המיזוג שלא יצא לפועל עשויים לעורר השתלטות פוטנציאליות אחרות, מצד סיסקו (Cisco) ואורקל (Oracle). עבור אורקל, ציינו האנליסטים, מערכי האחסון של EMC יכולים "להתלבש" יפה בתוך ההיצע שלה, ולהחליף או להשתלב עם אלה הקיימים, "אבל אחרי רכישת סאן (Sun Microsystems) – לא בטוח כי רכישה של עוד חברת חומרה הוא הדבר הנכון לעשותו".

מנגד, ציינו האנליסטים, HP מנסה כבר שנים להתאושש משורה של רכישות ענק שלה, במיליארדים רבים של דולרים, שלא הוכיחו עצמן: EDS, קומפאק (Compaq) ואוטונומי (Autonomy). מסע הרכישות הוביל אותה לחובות כבדים, שהביאו אותה לפיטורי עשרות אלפים מעובדיה.

HP סירבה להגיב לדיווח ואילו מ-EMC נמסר כי החברה לא מגיבה לשמועות או ספקולציות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים