אבנר שטראוס: "תם העידן בו המנמ"ר מקבל הוראות"

"ישנם ממדים חדשים, כלכליים וארגוניים, בתחום האסטרטגיה העסקית-טכנולוגית, שמנחה כיום חלק ניכר מהארגונים הגדולים בישראל", אמר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. צילום: קובי קנטור

"תם העידן בו המנמ"ר מקבל הוראות ודרישות מהצד העסקי ומנסה ליישמן ביעילות. יש לא מעט דוגמאות למנמ"רים בישראל שעברו את השינוי הנדרש וישנה מתודולוגיה ברורה, מוכחת ומנצחת ליישום של השינוי", כך אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

שטראוס הרצה בכנס CEO Awards 2014, טקס הכתרת המנכ"לים המצטיינים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר (ה'), במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות בכירי המשק. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. בטרם הטקס נבחנו 70 מנכ"לים וארגונים מתוך כלל מגזרי המשק בארץ ובהתאם לתהליך ניתוח והערכה מתודולוגי, הוענק אות הערכה מיוחד לארבעה מנכ"לים בישראל, על פעילות והישגים יוצאי דופן בתחום העסקי-טכנולוגי בארגונים אותם הם מובילים ועל שימוש מתקדם ומשמעותי ביותר ב-IT להשגת יעדים עסקיים. הדגש היה על בחירת המנכ"לים המצטיינים, בהתבסס על כך שהם רואים במערכות המידע שלהם שותף עסקי לעשייה ולהצלחה, מקדמים פעילות עסקית באמצעות טכנולוגיה ומייצרים מצוינות תפעולית.

צוות האיתור וההערכה כלל את: אברהם ביגר – לשעבר מנכ"ל פז, מנכ"ל מנורה, מנכ"ל בנק כללי, מנכ"ל ויו"ר אדמה (מכתשים-אגן), יו"ר שופרסל, דירקטור בנק לאומי, סלקום, קניאל, יו"ר קרן קיסריה, ועוד; פנחס בוכריס – לשעבר מפקד יחידה 8200, מנכ"ל משרד הביטחון, מנכ"ל בזן, ועוד; דוד ברוך – לשעבר מנכ"ל בנק ירושלים, מנכ"ל אקסלנס נשואה, דירקטור מיטב דש, יזם ועוד; אסתר לבנון – לשעבר ראש אגף המיחשוב בשב"כ, לשעבר מנכ"לית הבורסה לניירות ערך בתל אביב; אבנר שטראוס – מנכ"ל חברת הייעוץ שטראוס אסטרטגיה, ששימש כיושב ראש וועדת האיתור והבחירה. המנכ"לים שזכו באותות ההערכה הם רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות; עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים; דב קוטלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט; ועוזי דנינו, מנכ"ל אקסלנס נשואה.

שטראוס אמר כי "ישנם ממדים חדשים כלכליים וארגוניים בתחום האסטרטגיה העסקית-טכנולוגית, המנחה כיום חלק ניכר מן הארגונים הגדולים בישראל. הנושאים הללו מהווים זרז במסגרת בניית תכניות העבודה ל-2015, המניע הנהלות בארגונים רבים לבחון ולקדם את השימוש ביכולות ובחדשנות עסקית-טכנולוגית, במיוחד בתקופה לא פשוטה זו".

התמורה השנייה, ציין, "טמונה ביכולת של מערך המיחשוב לספק לארגון גם את ה'קומה השנייה'. התובנה שהיא מעבר למידע התפעולי גרידא, פתרונות אנליטיים שיאפשרו זיהוי אמיתי של אירועים עסקיים, דהיינו: איתור בזמן אמת של הזדמנויות או איומים, מתוך ערימות המידע המצטבר מכלל המערכות".

לדברי שטראוס, "התמורה השלישית היא היכולת האמיתית והמוכחת לתרגם בפועל את חזון חוויית הלקוח האולטימטיבית בעולם דיגיטלי ורב-ערוצי, לכדי מציאות בת מימוש. אל מול סבך מערכות המורשת הישנות והלא מותאמות, אנו עוברים לעידן שבו פייסבוק (Facebook), אפל (Apple) וגוגל (Google) הן השולטות. היכולת לספק עקיבות ורציפות על פני מגוון עצום של ערוצים בהם צריך לתמוך, אל מול מערכות ליבה מתיישנות – היא אתגר לא פשוט כלל ועיקר".

שטראוס סיים בציינו את התמורה הרביעית: "ההתמודדות עם הקצב ההולך והגובר של התאמה לשינויים, בעיקר לאור ההתגברות של הצורך בשכבת דיגיטל, שכבה רב-ערוצית, חיה ונושמת, ודינאמית מאוד, אל מול מחזורי הפיתוח והתפעול המיושנים והמסורבלים ברוב הארגונים". תופעה זו, אמר "תצריך הטמעת תפיסה שונה של שרוול הפיתוח בארגונים ושל ניהול תהליכי העברה, מסביבות הפיתוח ועד הייצור, תוך מינוף היתרונות של תפיסות ה-DevOps וה- Agile המגיעות מעולם חברות ההזנק, היישר אל לב ליבו של עולם הפיתוח הארגוני הממוסד".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים