פרוסט אנד סאליבן: שוק ה-Big Data יזנק בשנים הקרובות פי חמישה

מחקר של החברה מעלה כי ההכנסות משוק זה יגיעו ב-2020 לכ-15 מיליארד דולר לעומת כשלושה מיליארד ב-2013 ● הסיבה לפופולריות שצובר שוק ה-Big Data היא כמות הנתונים הרבה שמייצר האינטרנט של הדברים

עידן המון המידע. מקור: BigStock

ההכנסות ממכירת פתרונות לשוק ה-Big Data בעולם עמדו ב-2013 על 3.2 מיליארד דולר ועד 2020 הן צפויות לזנק פי חמישה ולעמוד על 15.1 מיליארד דולר – כך עולה ממחקר חדש של פרוסט אנד סאליבן (Frost & Sullivan).

על פי חברת המחקר, פתרונות ניתוח Big Data צוברים פופולריות רבה כיוון שהאינטרנט של הדברים מייצר כמות עצומה של נתונים מכל הסוגים – מובנים, מובנים למחצה ולא מובנים. "בעוד נפח ייצור הנתונים גובר במידה ניכרת על יכולות הניהול של אותם הנתונים, הדבר מסייע לחברות המשתמשות בטכנולוגיות Big Data לאיסוף מודיעין מוקדם לקבל החלטות עסקיות ולהגיב לתנאי השוק במהירות", נכתב בדו"ח המחקר.

פרוסט אנד סאליבן זיהתה בשוק ארבע קטגוריות רחבות של שימושים: תובנות לקוח, מיטוב של משאבים, שיפור תהליכים ושיפור של פרודוקטיביות וסיכון, מודיעין ואבטחה. חוקרי החברה ציינו כי משתמשי הקצה מתעניינים בעיקר בפתרונות המאפשרים לבצע פילוח לקוחות וניתוח של תמהיל הרכישה. "אלה צריכים להיות תחומי המיקוד העיקריים של ספקי ניתוח Big Data, שרוצים לפתח פלטפורמה שאיננה ייעודית למגזר כלשהו, כיוון שהם כמה מהיישומים המוטמעים בצורה הרחבה ביותר בשוק", כתבו. "זאת ועוד, גם יישומי סיכון, אבטחה ומודיעין, דוגמת זיהוי הונאות בכרטיסי אשראי, חיזוי מתקפות מקוונות ומידול סיכוני השקעות מניבים תשואות גבוהות מאוד".

תחזית ההכנסות של שוק ה-Big Data על פי פרוסט אנד סאליבן

תחזית ההכנסות של שוק ה-Big Data על פי פרוסט אנד סאליבן

עם זאת, השוק עדיין נמצא במצב בדיקה וחברות חוששות להשקיע בהטמעות היקרות הללו, שעשויות להגיע לסכומים של שש או שבע ספרות (בדולרים, כמובן). "ניתוח מתקדם הוא עדיין שוק של חברות וארגונים איתנים פיננסית, וארגונים מהססים לבצע השקעות מסיביות עקב היעדר תוצאות מוחשיות בנוגע ליישומים מסוימים", ציינו עורכי המחקר.

ממצא נוסף שהעלו החוקרים הוא שחברות לא מעודדות מהעלות הגבוהה של המעבר מתשתית קיימת לתשתית חדשה, שמותאמת לזרימת Big Data. חששות בנוגע לעלות, יחד עם היעדר אסטרטגיות הטמעת Big Data וסוגיות הנוגעות ליתירות נתונים וחוסר עקביות, "הם האתגרים המרכזיים שעימם מתמודד השוק", נכתב. על פי פרוסט אנד סאליבן, ספקי ניתוח Big Data משקיעים הרבה במו״פ על מנת להציג התקדמות טכנולוגית וניתן לראות שהשוק בשל לרכישות. "טכנולוגיות Big Data חדשניות ממשיכות לצוץ וספקים גדולים יותר מראים נכונות גבוהה לבצע השקעות גבוהות, על מנת להרחיב את היצע המוצרים העונה על מגוון רחב יותר של צרכי התעשייה", סיכמו החוקרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים