ה-"אנלייזר" הודה שגנב 10 מיליון דולרים ממוסדות פיננסיים במסגרת עסקת טיעון

סופה של פרשת הונאה בינלאומית: לאחר שהוסגר מקנדה לארה"ב, הצעיר הישראלי אהוד טננבאום, שהתפרסם לפני כעשור בכך שפרץ למחשבי משרד ההגנה האמריקני, הודה בביצוע הונאות כספים במיליונים ● גזר דינו יינתן ב-19 בנובמבר ● צפוי למאסר של עד 15 שנים

אהוד טננבאום, ההאקר הישראלי שזכה לכינוי "אנלייזר", הודה שגנב 10 מיליון דולרים בפרשה של הונאת כרטיסי אשראי ברשת – כך דיווח אתר האינטרנט וויירד (Wired) אמש (ג'). טננבאום (30) הודה באשמה, לפי הדיווח, בגניבה של מיליוני הדולרים יחד עם שלושה מחבריו השותפים לפשע – במסגרת עסקת טיעון, לפיה הוא היה מעורב בפריצה לבסיסי נתונים של בנקים, חברות אשראי וחברות סליקה. הוא צפוי לעונש מאסר של עד 15 שנים.

התובעים של טננבאום ושותפיו לפשע לא מסרו את פרטי עסקת הטיעון, אולם לאחר שה-"אנלייזר" הודה בביצוע עבירת הונאה, הוסר מכתב האישום נגדו סעיף "קשירת קשר למשיכת כספים גלובלית". בשבוע שעבר, דווח, הוא הגיע לבית משפט בניו יורק, והודה במעשיו. גזר דינו צפוי להינתן ב-19 בנובמבר השנה.

טננבאום הוסגר לידי שלטונות ארה"ב לפני כמה חודשים מקנדה, ושם גם נשפט בגין עבירות מחשב. הוא נעצר במונטריאול בתחילת השנה, לאחר שהוא ושלושה משותפיו נחשדו, כי לקחו חלק בגניבה מקוונת של 1.8 מיליון דולרים מחברה קנדית.

באפריל השנה פורסם, כי החשדות נגדו התרחבו, וכי הוא ושותפיו גם פרצו לכאורה לבנקים ולמוסדות פיננסים בארה"ב, וגנבו מהם כ-10 מיליון דולרים. כל הארבעה נאשמו בהונאה ובשימוש שלא כדין בכרטיסי אשראי. טננבאום הואשם, כי במסגרת פעילותו הפלילית המקוונת, הוא פרץ לשני בנקים, לחברת כרטיסי אשראי ולחברת עיבוד נתוני חיוב וסליקה בארה"ב, במה שהשלטונות מכנים "תרמית הונאה כספית גלובלית".

בחודשים שעברו מאז שנעצר, התנהלו נגד טננבאום וחבריו דיונים בבית המשפט בקנדה, שם היה עצור בלא משפט. הוא היה אמור להשתחרר בערבות, אלא שסוכנים פדראליים בארה"ב מנעו את השחרור והוציאו נגדו צו הסגרה לארה"ב לצורך תביעות נוספות. לבסוף הסכים טננבאום להישפט בפני הרשויות בארה"ב, והוא הוסגר לידיהן בהסכמה.

הממצאים נגד פעילותו הפלילית לכאורה של טננבאום, נחשפו במסגרת הדיונים בבית המשפט בקנדה. עלה מהן, כי התנהלה חקירת פריצות מקוונות גדולה למוסדות פיננסים בעולם. החקירה החלה על ידי חוקרים פדראליים בארה"ב באוקטובר 2007, במסגרתה נבדק החשד לפריצה למערכי IT בבנקים ובמוסדות פיננסיים אמריקניים. סופה של החקירה העלה, כי הרוח החיה מאחורי שורת הפריצות היה טננבאום, שעשה שימוש לא זהיר בכתובת המייל וה-IP שלו.

כזכור, בשנת 1998 פרץ טננבאום למחשבי הפנטגון בארה"ב. לאחר שהורשע, הוא שימש כמומחה אבטחה וסייע לחברות ישראליות להגן על מערכות מחשב מפני מתקפות מקוונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים