לאומי קארד יישמה מערכת אחסון XIV של יבמ; היקף הפרויקט: מאות אלפי ש'

מערכת האחסון החדשה מטפלת בנפח מידע כולל של 20 טרה-בייט ומשרתת מערכות בדיקה ייעודיות לאיתור ניסיונות הונאה בכרטיסי אשראי ומערכות ניטור אבטחת מידע ברשת ● אשר רשף, סמנכ"ל מערכות מידע, לאומי קארד: "בעתיד אנו מתכוונים להרחיב את השימוש במערכת גם לעבודה מול מערכות IT וליישומים נוספים"

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד הטמיעה את מערכת האחסון XIV של יבמ. פרויקט ההטמעה ארך כמה חודשים והסתיים באחרונה. מערכת האחסון החדשה מטפלת בלאומי קארד בנפח מידע כולל של 20 טרה-בייט. היא משרתת מגוון רחב של יישומים תפעוליים פנימיים, אשר פועלים על גבי שרתי חלונות, יוניקס-AIX ולינוקס, כמו גם מול בסיסי נתונים, מערכות בדיקה ייעודיות לאיתור ניסיונות הונאה בכרטיסי אשראי, וכן מערכות ניטור אבטחת מידע ברשת. עסקת הרכישה בוצעה באמצעות אמת מיחשוב. היקף הפרויקט לא הותר לפרסום, אולם מקורות בשוק העריכו אותו בכמה מאות אלפי שקלים.

בסוף 2008 הוטמעה בלאומי קארד מערכת אחת של XIV לניסיון. על סמך הניסיון המוצלח, לדברי אנשי לאומי קארד, הוחלט השנה על מימוש הפרויקט בפועל, וכן על הרחבתו. במסגרת ההרחבה, הוטמע שרת XIV נוסף באתר הגיבוי של החברה. שתי המערכות עובדות ב- mirroring, בשיקוף זו מול זו, וכך כל נתון מידע משוכפל.

לאומי קארד הינה חברת כרטיסי אשראי השנייה בגודלה בישראל, לה יותר מ-1.6 מיליון לקוחות פרטיים, והיא משרתת יותר מ-40 אלף בתי עסק. בראיון לאנשים ומחשבים אמר אשר רשף, סמנכ"ל מערכות מידע בחברה, כי בין השאר, מערכת האחסון משרתת יישומים של אבטחת מידע פנים ארגוניים, וכן אלמנטים של פיתוח. הוא ציין כי בעתיד, צפויה המערכת לעבוד מול לקוחות החברה. בטרם הוטמעה המערכת, ציין רשף, "בדקנו היבטים של שרידות, רמת שירות, ואמינות, שמאד חשובים לנו". לדבריו, בעתיד הם מתכוונים להרחיב את השימוש במערכת גם לעבודה מול מערכות IT ויישומים נוספים.

רונן כהן, מנהל תחום אחסון בלאומי קארד, ציין כי "כארגון פיננסי, אנו מצפים לזמינות של המערכות מסביב לשעון. איננו יכולים להרשות לעצמנו אפילו דקה בודדת של השבתה. המערכת מספקת את רמת היציבות הנדרשת לנו, לצד רמת אמינות גבוהה מאד".

הארכיטקטורה של מערכות האחסון של XIV אמורה לתמוך במספר גדול במיוחד של פעולות קלט-פלט המתבצעות בו זמנית, במתכונת המתאימה לצרכים של משתמשים פיננסיים העוסקים בעיבוד תנועות מאסיבי, דוגמת לאומי קארד. הארכיטקטורה של XIV מתוכננת על מנת להבטיח אופטימיזציה אוטומטית של ניצולת המשאבים בכל רכיבי המערכת, באופן המאפשר ניהול קל יותר והגדרת תצורה בתהליך נוח ופשוט, תוך שיפור בביצועים ובזמינות הנתונים. יבמ רכשה את חברת ההזנק הישראלית XIV בראשית השנה שעברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים