האפליקציות שיעזרו לכם בשעת חירום

לדעת היכן ומתי נשמעות אזעקות צבע אדום ומהיכן הטילים נורים, ולאתר את המרחב המוגן הקרוב למקום בו אתם נמצאים - לפניכם שלוש אפליקציות שימושיות במיוחד לימים אלה ● מדריך עליו נאמר: שלא נצטרך

האירועים האחרונים בדרום שבים וממקדים את תשומת הלב בסבלם של תושבי האזור לנוכח הטילים והרקטות שהם סופגים כבר כ-13 שנים, ומעלים את החשש שגם אזור המרכז יספוג. הזמן מהרגע שהטיל נורה מרצועת עזה ועד שהוא מתפוצץ, אם כיפת ברזל לא יירטה אותו, קצר מאוד ונע בין 15 שניות ליותר מדקה. בנוסף, לא תמיד שומעים את האזעקות.

כאן הסלולרי יכול לעזור, עד כדי הצלת חיים: מספר אפליקציות שפותחו מעדכנות היכן ומתי נשמעות אזעקות צבע אדום, איפה נמצא המרחב המוגן הקרוב ומספקות עוד מידע שימושי. האפליקציות הללו עלו לאוויר כבר לפני זמן, אבל בימים אלה הן מקבלות משנה חשיבות.

אחת מהן נקראת בפשטות צבע אדום, והיא מעדכנת בזמן אמת, כולל על ידי עדכוני Push, איפה נשמעות אזעקות, לפי תאריך ושעה מדויקים. כדי לא לתת מידע מיותר לאויב, מצוין בה רק באיזה יישוב נשמעה האזעקה, בלי כתובת מדויקת. יצוין כי בימים עמוסי הנפילות האלה יש עליה עומס רב והיא נופלת לעתים קרובות (לפחות ב-iPhone שלי).

אגב, יש לאפליקציה הזאת גם עמוד פייסבוק (Facebook) פעיל למדי, לצערנו.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

אפליקציה שימושית נוספת נקראת מרחב מוגן וכפי שכתוב בתיאור שלה, היא מתיימרת "למצוא את המרחב המוגן הקרוב ביותר". האפליקציה היא פרי יוזמה של סיגל ואייל אפריאט, תושבי אשדוד, ופותחה בשיתוף העירייה המקומית. היא מתמקדת אמנם באשדוד, אשקלון ובאר שבע, אולם חיפוש שעשיתי העלה תוצאות גם באזור המשרד (גבול תל אביב-גבעתיים). אלא שכאן, התוצאה הקרובה ביותר הייתה במרחק חצי קילומטר. האפליקציה זמינה למכשירי iOS בלבד.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

"צבע אדום מאיפה מגיעים הטילים?" היא אפליקציית אנדרואיד (Android) שפשוטה כמשמעה, מתיימרת לאפשר לכם לדעת מאיזה כיוון בדיוק הם אמורים להגיע ביחס למיקום שלכם. האפליקציה לא קולטת את הטילים באוויר, אלא פשוט מכוונת את קרן הרדאר שלה לעבר עזה. כל שיש לעשות הוא "להעמיד" את מכשיר הטלפון החכם כשהוא אל עבר הרצפה, במצב "שוכב". המפתחים מדגישים ש-"כמובן שאפליקציה זו לא באה להחליף את הנחיות פיקוד העורף ויש להאזין להן במלוא תשומת הלב".

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

המידע על האפליקציות הוא באחריות המפתחים בלבד.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני

    http://redcolor.omeriko9.com אפליקציה למחשב שבאמת עובדת טוב. והכי חשוב - מתיעה בזמן. עובדת מול פיקוד העורף

  2. גולן

    היי יש אפליקציית צבע אדום אמינה לאנרואיד שמתריעה בזמן אמת ומאפשרת לקבוע איזור וצלילי התרעה https://play.google.com/store/apps/details?id=net.wzmn.redalert תוסף לכרום שעושה את אותו הדבר - https://chrome.google.com/webstore/detail/almobgbbmodnhkmmaamnjjaphmmcjfhk/

  3. מורן

    יצאה אפליקציה חדשה, המחוברת ישירות להתרעות פיקוד העורף על אזעקות, ניתן לבחור התרעה לפי ערים https://play.google.com/store/apps/details?id=net.wzmn.redalert

אירועים קרובים