בני לנדא גייס 100 מיליון יורו למיזם הדפוס שלו מ-Altana הגרמנית

החברה הגרמנית תשקיע את הסכום בלנדא דיגיטל פרינטינג, המפתחת טכנולוגיית דפוס בשיטה ננו-גרפית ● ההשקעה מיועדת לאפשר הדפסות כמותיות בריצות קצרות ובינוניות, באיכות של דפוס ה-OffSet הקונבנציונלי ובעלויות נמוכות

בני לנדא, יו''ר ומייסד קבוצת לנדא. צילום: ניב קנטור

יזם הדפוס הדיגיטלי ואיש העסקים בני לנדא חתם על הסכם שותפות אסטרטגית עם קבוצת Altana הגרמנית, המייצרת חומרים כימיקליים באיכות גבוהה. על פי הודעה של שתי החברות, Altana תשקיע 100 מיליון יורו ב-Landa Digital Printing, המפתחת טכנולוגיית דפוס בשיטה ננו-גרפית. ההשקעה מיועדת לאפשר הדפסות כמותיות בריצות קצרות ובינוניות, באיכות של דפוס ה-OffSet הקונבנציונלי ובעלויות נמוכות.

לדברי לנדא, ההשקעה של Altana תסייע לחברה למכור את הדפוס הדיגיטלי למגזרים שונים בעולם הדפוס, כמו תעשיות האריזות וההוצאה לאור. לקבוצה הגרמנית יש חטיבות פיתוח וייצור שעוסקות בתחומי הצבע והדיו והתוספים לדיו, אולם היא לא מתחרה במוצרים של לנדא אלא משלימה אותם. תמורת ההשקעה תקבל Altana מניות מיעוט. לנדא הדגיש כי הוא יישאר בעל השליטה וכי אחד מסעיפי ההסכם הוא דרישה שהקבוצה הגרמנית תגדיל את השקעותיה בישראל.

חברתו של בני לנדא תנצל את הידע הרב שצברה Altana להקמת מפעלים לייצור מדפסות ודיו בהיקפים ענקיים, שלא מוכרים בשוק הישראלי.

לנדא היה היזם והמפתח של טכנולוגיית הדפוס הדיגיטלי באמצעות אינדיגו (Indigo), אותה הקים וניהל עד 2002. בשנה זו רכשה HP את מלוא המניות של אינדיגו, תמורת 830 מיליון דולר. לפני 10 שנים הוא הקים את חברת מעבדות לנדא, שמייצרת ומפתחת את המכונות הננו-גרפיות, המצאה חדשה בעולם הדפוס הדיגיטלי.

השקעתה של Altana היא ההשקעה החיצונית הראשונה במיזם של לנדא, לאחר שעד כה הוא מימן אותה מהשקעות פרטיות שלו. לנדא הוא חלוץ בתחום תעשיית הננו-גרפיה, והשותפות עם Altana, המעסיקה 5,700 עובדים ומחזורה השנתי עומד על 1.8 מיליארד יורו, נחשבת להשקעה המשמעותית הגדולה ביותר שנעשתה עד היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים