יובל קידר, נס: "ארגונים בישראל שלא עוסקים בהיי-טק מאמצים את הענן לאט יותר מאשר בחו"ל"

"האימוץ האיטי של מיחשוב ענן נובע משמרנות ומחוסר הבנה מספקת של הערכים העסקיים שלו והיתרונות שהוא מייצר לארגון וליחידות ה-IT בו", אמר קידר, סגן נשיא ומנהל חטיבת Service on Demand בנס ישראל

"הטמעת הענן בארגונים ישראליים שלא עוסקים בהיי-טק איטית יותר מאשר בחו"ל", כך אמר יובל קידר, סגן נשיא ומנהל חטיבת Service on Demand בנס ישראל.

קידר השתתף בפאנל בנושא מיחשוב ענן שנערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו ציין קידר, המשמש גם כ-CTO בקו העסקים מיקור-חוץ בנס ישראל, כי "בסקר לקוחות שערכנו באחרונה בקרב עשרות ארגוני Upper mid-market עלה כי האימוץ האיטי של מיחשוב ענן נובע משמרנות ומחוסר הבנה מספקת של הערכים העסקיים שלו והיתרונות שהוא מייצר לארגון וליחידות ה-IT בו". לדבריו, "ליותר משליש מהלקוחות שענו על הסקר אין תוכניות אסטרטגיות למעבר לענן בשנה הקרובה".

על פי קידר, "נס טכנולוגיות היא בין המובילות בישראל את עולמות מיקור החוץ והשירות המנוהל, ואך טבעי שבהתפתחות הטבעית הזו, גם שירותי ענן יהוו חלק בלתי נפרד ממומחיות זו עבור לקוחותינו. לאור ההבנה הזו והבנה של צרכי הלקוחות הקמנו בשנה האחרונה יחידה ייעודית לנושא הענן".

"במעבר לענן טמונים יתרונות רבים", ציין. "מעבר להחזר מהיר על ההשקעה כתוצאה ממעבר לענן, יש תועלות רבות שחשובות לא פחות לארגונים, בעיקר היכולות של יחידת ה-IT לעסוק בפרויקטים ארגוניים בעלי ערך מוסף עסקי לארגון – ולא בתחזוקת התשתיות מיחשוב והנגשת מערכות עסקיות וטכנולוגיות. העלויות של זה היו עד כה יקרות ונמצאו בארגונים הגדולים בלבד".

הוא תיאר את המודל של נס בנושא: "הוא מתבסס על כמה שלבים: אבחון והערכה כספית; תכנון המעבר לענן לפי צרכי הלקוח; ביצוע בפועל של ההגירה לענן, באופן חלק וללא סיכונים והפרעות; אספקת IT כשירות ITaaS, משמע – המשך תחזוקת המערכות בענן, גם במצב של ענן בן כלאיים. זאת, לצד ליווי הארגון לטובת מעבר המערכות הבאות לענן".

רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי"הבנו כי מוטלת עלינו האחריות של 'חינוך' והכנת השוק לחשיבות מיחשוב הענן", סיכם קידר. "בחרנו לחבור לפלטפורמת Azure וטכנולוגיות ענן של מיקרוסופט (Microsoft) כי הבנו שיש לנו שותף שהשוק המקומי מכיר ומוקיר".

"ההחלטה בדבר אסטרטגיית ה-IT עוברת למנהלים"
רמי נחום
, מנכ"ל טריפל סי, ציין כי יש לחברה 4,000 לקוחות בענן, רובם ארגונים קטנים, יותר ממחציתם SOHO וקרוב למחצית – SMB. רק מיעוט מלקוחות טריפל סי הם ארגונים גדולים, אמר.

"הגדרת הענן היא צריכת מיחשוב כשירות, גם אם מדובר בענן צציבורי וגם אם בפרטי", הוסיף נחום. "הלקוח בוחר האם לרכוש ציוד ולחילופין – שירות".

"יש לענן קושי בחדירה לישראל", על פי נחום. "גורל ה-IT עדיין נתון אמנם לבעלי המקצוע, אבל מתחילה להיות הבקעה, רואים ניצנים של מעבר של ההחלטה בדבר אסטרטגיית ה-IT מהם למנהלים. מצד שני, אנו רואים בעלי מקצוע עם מעוף". הוא ציין מחסום נוסף בדרך לענן – "התפיסה של המנמ"ר הישראלי הנפוץ לפיה 'אני יודע טוב יותר'".

לדבריו, "אם הלקוח עובר לענן באופן מלא, הוא יכול לצמצם את עלויות המיחשוב שלו בשליש עד רבע. אני יכול להוכיח את זה וגם שהשרתים יעילים יותר בענן, לעומת הניצול המזערי שלהם בדטה סנטר (17%). גם הרישוי של התוכנות מנוצל רק באופן חלקי. ארגונים משלמים כספים בלי הכרה ולא מנצלים לשימוש את מה ששילמו עליו בכסף מלא".

"לעננים אזוריים, כמו שלנו, יש טעם ומשמעות. יש היגיון לענן עתידי עם עשרות אלפי שרתים שמשרת אזור", סיכם נחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים