איתי גורדון, קרן טכנולוגיות: "מנמ"רים נדרשים לגבש פתרונות לכך שלרוב האנשים בארץ יש גישה למערכות ניידות"

"סף החדירה של מערכות אלו בארץ, 96.3% מהאנשים, נחשב לאחד הגבוהים בעולם", אמר גורדון, מנכ"ל החברה

02/06/2014 15:49

"כאשר ל-96.3% מהאנשים בארץ יש גישה למערכות ניידות, הארגונים והמנמ"רים נדרשים לגבש פתרונות שינצלו יכולות אלו", אמר איתי גורדון, מנכ"ל קרן טכנולוגיות.

גורדון דיבר בהרצאה שנשאר לפני קורס המנמ"רים של של ג'ון ברייס-מכללת היי-טק, וקבוצת אנשים ומחשבים. הוא אף הציג בפניהם את המגמות והכיוונים בהם פועל עולם המערכות הניידות, תוך הצגת כלים ופתרונות לעולם זה.

גורדון המשיך ופירט כי "אנו מבחינים במספר מגמות מעניינות, ועיקרן הבשלתן של המערכות הניידות, כאשר סף החדירה של מערכות אלו בארץ הוא מהגבוהים בעולם. בפני הארגונים בכלל ומנהלי מערכות המידע בפרט, עומדים מספר אתגרים, המחייבים מחשבה מחודשת ומענה אירגוני הנובע ממספר נושאים ייחודיים:
●    מרבית החומרות הניידות נרכשות על ידי משתמשי הקצה. התופעה הנקראת "הבא את המכשיר שלך בעצמך" (BYOD), מחייבת גמישות רבה בהגדרת הפתרון
●    למרבית הארגונים אין אסטרטגיה ברורה כיצד למקסם את התועלות העסקיות והתפעוליות מהעולם הנייד
●    למרבית הארגונים עדיין לא ברור מהי המשמעות של אפיון, עיצוב, הקמה, בדיקה , הטמעה והפעלה של מערכת ניידות
●    קיימת ירידה משמעותית בעלות של המכשירים, כאשר מחיר של מכשיר נייד חכם עולה פחות מאלף שקלים וקיימת התכנסות במספר מערכות ההפעלה, כפי שמציג המחקר של חברת IDC ברבעון האחרון של 2013".

הוא הוסיף והדגיש כי "ריבוי פלטפורמות הפיתוח והגדלים של חומרות ומערכות הפעלה מחייב חשיבה מערכתית ולא רק נקודתית. אנו נתקלים במספר תגובות אופייניות
●    "לא הגדרנו מספיק טוב את הדרישות"
●    "עשינו אתר מותאם אבל זה נתן פתרון מאד מוגבל ולא מספק במרבית המקרים"
●    "לא מבינים את ההבדלים והיתרונות של פתרון מבוסס HTML לעומת פתרון NATIVE"
●    "הלקוחות מגיעים אלי עם הבעיות אחרי שכבר פתחו מספר אפליקציות"
●    "לא תכננו נכון את הבדיקות"
●    " לא יודעים במה באמת משתמשים ובמה לא".

"כבר כעת מעל קרוב ל-20% מהמבקרים באתר האינטרנט, עושים זאת מהמכשיר הנייד שלהם, דבר המחייב את הארגונים לחשוב מחדש על האופן בו הם משווקים את מרכולתם ללקוחותיהם, דרך האינטרנט, ומאפשרים לעובדים והספקים שלהם זמינות ונגישות למידע באמצעות מערכות ניידות", אמר גורדון, והוסיף כי "הוא אמר גם כי "מגמת הגידול ניכרת ביתר שאת בשנת 2014, ונראה כי חלק גדול מהמבקרים במחצית השניה של 2015 כבר יעשו זאת דרך מכשרים ניידים".

קורס מנמר"ים של ג'ון ברייס-מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי והקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה (Coca Cola), פלאפון וידיעות אחרונות. המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש יולי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים