עכשיו זה רשמי: אפל רוכשת את Beats תמורת שלושה מיליארד דולר

מייסדי Beats, הראפר ד"ר דרה ומפיק המוזיקה ג'ימי איובין, יצטרפו לאפל ● החברה הנרכשת מייצרת אוזניות המיועדות לשוק העליון ומציעה שירות מוזיקה למנויים

ד"ר דרה עושה אקזיט: הראפר ושותפו ל-Beats Electronics, המפיק המוזיקלי ג'ימי איובין, מכרו את החברה לאפל (Apple) תמורת שלושה מיליארד דולר. אפל הודיעה על הרכישה ובכך אישרה דיווחים קודמים בנושא. מדובר ברכישה הגדולה ביותר בתולדותיה, לאחר שעד כה היא נודעה כמי שמתמקדת ברכישה של חברות קטנות בסכומים צנועים יחסית.

Beats מציעה אוזניות איכותיות המכוונות לקצה העליון של השוק. השנה היא השיקה בנוסף שירות מוזיקה למנויים שייחודו הוא בכך שאת המוזיקה בוחרים עורכים אנושיים ולא אלגוריתמים ממוחשבים. אפל תשלם תמורתה 2.6 מיליארד דולר במזומן ועוד 400 מיליון באופציות שניתן יהיה לפדות במועד מאוחר יותר. החברה אישרה כי ד"ר דרה ואיובין יצטרפו לשורותיה וכי היא תמשיך להשתמש במותג Beats.

בהודעה אודות העסקה צוטט מנכ"ל אפל, טים קוק, כאומר ש-"המוזיקה ממלאת תפקיד חשוב בחיי כולנו וזוכה למקום מיוחד בלב של אפל. בגלל זה אנחנו ממשיכים להשקיע במוזיקה ומגייסים צוותים בעלי כישרונות יוצאי דופן".

בראיון לוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) הוא ציין כי יש לשני השותפים החדשים שלו מ-Beats "כישרון נדיר" וכי "אנחנו אוהבים את שירות המוזיקה שהם הקימו למנויים. זה השירות הראשון שבנוי בצורה נכונה".

איובין, מצידו, ציין בהודעה שתמיד האמין ש-Beats "שייכת לאפל". הוא הוסיף כי "הרעיון שעל פיו הקמנו את החברה שאב השראה מיכולתה חסרת התחרות של אפל לשלב בין תרבות לבין טכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים