עו"ד גדעון פישר, לשכת מנתחי המערכות: "הפער בין המשפט והטכנולוגיה הולך ומחמיר"

"עולם המשפט משתרך מאחורי הטכנולוגיה ואני מקווה שהמגמה תשתנה", אמר עו"ד פישר, היועץ המשפטי של הלשכה, בכנס ה-20 במספר שלה

"קיים פער כמעט מובנה בין עולמות המשפט והטכנולוגיה, אלא שאין לו מענה חד משמעי. עולם המשפט נמצא בפער אדיר מאחורי עולם הטכנולוגיה, שעוד תמשיך ותתפתח. נכון לעכשיו, ההבדלים הולכים ומחמירים, אולם אני מקווה שהתחום המשפטי לא יישאר מאחור", אמר עו"ד גדעון פישר, היועץ המשפטי של לשכת מנתחי המערכות.

עו"ד פישר דיבר במליאת הפתיחה של הכנס השנתי ה-20 של הלשכה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מחברי הלשכה ובהנחיית ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב בכיר למגזר הממשלתי, ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

הוא ציין כי "קיימות שתי תזות: האחת גורסת שעולם המשפט תמיד יפגר אחרי עולם הטכנולוגיה והשנייה קובעת כי המשפט הוא העליון והוא-הוא הקובע. אלה שתי גישות מעניינות, אלא שהמציאות חזקה יותר מהתיאוריות".

בדבריו נתן עו"ד פישר כמה דוגמאות בהן בא הפער עליו הוא מדבר לידי ביטוי. אחת מהן היא צו איסור הפרסום שהוטל לפני ימים אחדים על שמה של חברה שבכיריה נעצרו. הוא ציין כי בעיתונות הממוסדת אמנם כיבדו את הצו, אולם כל מי שסיקרן אותו לדעת מה שמה של החברה יכול היה למצוא אותו בקלות ברשת. "צו איסור הפרסום היה נכון פעם ובזכות ההתפתחות הטכנולוגית, הוא שייך לעבר. זו דוגמה לדילמה בלתי פתורה בפער משפט-טכנולוגיה", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים