מומחה ביטוח: הנזק הישיר לאי-ביי מגניבת הנתונים עשוי להגיע לרבע מיליארד דולר

על פי דיווחים באמצעי התקשורת בארצות הברית, נגנבו בפריצה למחשביה 145 מיליון פרטי חשבונות של לקוחות החברה

הנזק הישיר של אי-ביי (eBay) מגניבת הנתונים לינק לידיעה מאתמול עשוי להגיע לסכום של 250 מיליון דולר, אם הוא יחויב על ידי הרשויות בארצות הברית להודיע ללקוחות על גניבת הנתונים שלהם, כך נמסר מברוקר הביטוח האודן (Howden).

את הנזקים העקיפים לאתר הרכישות המקוון לא ניתן להעריך בשלב זה. על פי דיווחים באמצעי התקשורת בארצות הברית, נגנבו בפריצה למחשביה 145 מיליון פרטי חשבונות של לקוחות החברה.

לדברי שי סימקין, מנכ"ל ברוקר הביטוח האודן ישראל ומוביל תחום סייבר בהאודן העולמית, אמר כי "46 מדינות בארצות הברית מחייבות כיום בחקיקה עדכון של לקוחות על גניבה של פרטים שלהם ממאגרי מחשב. במקביל, חייבת החברה להקים מערך של מוקדי מידע ללקוחות ולספק מידע על הנתונים שנגנבו. עד היום, העדכון ללקוחות בוצע במקרים של גניבת פרטי כרטיסי אשראי ולא ברור אם החוקים חלים גם על גניבה של פרטי זהות – במקרה זה יצטרכו הרגולטורים לקבל החלטה כיצד לנהוג".

על פי הערכה, כ-100 מיליון רשומות שנגנבו היו שייכות לאזרחי ארצות הברית. עלות משלוח של מכתב היא כ-2.5 דולר, כך שרק עלויות הדיוור צפויות לעלות לחברה סכום המסתכם ב-250 מיליון דולר.

סימקין הוסיף כי "אני לא סבור שהוצאות החברה יסתכמו במשלוח הודעות ללקוחות. מעבר לפגיעה הקשה במוניטין החברה, יהיה לה צורך בהשקעה משמעותית בשדרוג תשתיות אבטחת המידע וכחברה ציבורית, סביר שהיא תיאלץ להתמודד עם תביעות משפטיות שידרשו לגלות מה הייתה ההיערכות של החברה להתמודד עם פשעי סייבר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים