סין: נאסר השימוש בחלונות 8 במחשבים ממשלתיים

סוכנות הידיעות הרשמית של סין הבהירה כי האיסור הוא מטעמי אבטחה, לאחר שמיקרוסופט הפסיקה את התמיכה במערכות חלונות XP

השימוש במערכת ההפעלה חלונות 8 (8 Windows), מערכת ההפעלה החדשה ביותר של מיקרוסופט (Microsoft), נאסר במחשבים ממשלתיים בסין – מהלך שנחשב מכה קשה לענקית התוכנה שמשקיעה מאמצים רבים לקידום מכירותיה בסין.

המרכז הסיני לרכש ממשלתי פרסם את האיסור על התקנה של מערכות חלונות 8 במחשבים של ממשלת סין בשבוע שעבר, במסגרת הודעה כללית על מוצרים המסייעים לחסוך באנרגיה. אולם, סוכנות הידיעות הרשמית של סין הבהירה כי האיסור הוא מטעמי אבטחה, לאחר שמיקרוסופט הפסיקה את התמיכה במערכות חלונות XP, הנמצאות בשימוש נרחב בסין. הקשר בין חלונות XP לאבטחה של חלונות 8, או הבהרות על צריכת האנרגיה של המערכת העדכנית, לא פורסמו.

"הופתענו לשמוע שחלונות 8 הוזכרה בהקשרים אלה", נמסר בהודעה שפורסמה מטעם מיקרוסופט. "אנו פועלים מול המרכז הסיני לרכש ממשלתי וסוכנויות נוספות של ממשלת סין על מנת להבטיח שהמוצרים והשירותים שלנו יעמדו בכל הדרישות הממשלתיות. סיפקנו מערכות חלונות 7 ונמשיך לספק אותן ללקוחות ממשלתיים. במקביל אנו משתפים פעולה עם הסוכנויות הממשלתיות הרלוונטיות במסגרת תהליך ההערכה של חלונות 8".

"ההחלטה של סין לאסור על רכש ציבורי של חלונות 8 תפגע במאמצים של מיקרוסופט לקדם את חלונות 8 כתחליף לחלונות XP, המותקנת בכ-50% מהמחשבים השולחניים בסין" צוין בדוח של חברת המחקר Canalys.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. המעתיק

    סין אסרה שימוש בחלונות 8 כי עדיין אין פריצה ולכן למדינת ההעתקות אין חשק לקנות רשיונות. זה הכל.

אירועים קרובים