כך כל אחד מאיתנו יכול לפתח אפליקציות

ניטרוג'ן, מוצר חדש של יבמ, יאפשר לכל אחד מאיתנו להפוך למתכנת אפליקציות בלי להצטרך לכתוב קוד

11/05/2014 13:09
מקצצת ומשקרת? יבמ

כנס אימפקט של יבמ (IBM) שהסתיים לאחרונה סיפק אין ספור חידושים והכרזות של החברה, רובן בתחום המובייל, טכנולוגית ענן, התשתיות וכמובן Big Data ו-ווטסון (Watson).

ד"ר גבי זודיק, האחראי במעבדות המחקר בחיפה על תחום המובייל, הציג את סביבת הפיתוח שהם עובדים עליה בעזרת טכנולוגיה שאומצה לאחר רכישת וורקלייט (worklight) הישראלית.

המוצר, ניטרוג'ן (NitroGen) שמו, הוא למעשה מנוע אפליקציות או מחולל אפליקציות שמאפשר פיתוח של אפלקציה למובייל שמקושרת אוטומטית ל-Big Data, לווטסון וכמובן לתשתיות הענן.

עד היום, פיתוח של אפליקציות למובייל נעשה בדרכים הסטנדרטיות – ישב תוכניתן וכתב קוד שהכיל גם ממשקים למאגרי נתונים ואחסון שנמצאו אצלו בחברה או בענן. "נויטרוג'ן", לעומת זאת, שתאפשר לדבריו לכל אדם לפתח אפליקציה שתעשה שימוש בנתונים.

כדוגמא, הוצגה אפליקציה לניהול אירוע משפחתי: אם המשפחה תוכל להגדיר בעזרת תבניות מוכנות מראש את המיקום, השעה, מה כל אחד מבני המשפחה צריך להביא וגם איפה יישב כל אחד ומה יוגש לשולחן האוכל. לאחר הגדרת האירוע, האפליקציה מתקשרת עם כל אחד מה"יישויות" שבאירוע, החל מהמקרר שידווח על מחסור ברכיבי מזון בהתאם לתפריט, שליחת ההזמנות לכל אורח, קבלת דיווח מי אישר הזמנה, וגם את ניהול האירוע עצמו. כך יוכל המשתמש לדעת מי לא יגיע, מי מביא איתו עוד אורחים ברגע האחרון ומה צריך לעשות עם השינוי הפתאומי (להביא עוד שני כסאות למשל).

ד"ר דניאל ילין, האחראי על מעבדת התוכנה המשמשת כמרכז הפיתוח הכלל-עולמי של יבמ בתחום המובייל, הציג את הפתרונות והכלים החדשים של החברה המסייעים בפאן המסחרי ועיסקי.

לדבריו, המכשירים הניידים הם ממשק המשתמש המרכזי כיום, והאפליקציות הניידות מהוות את הקשר העיקרי בין הלקוחות של הארגון מצד אחד ובין המכירת, שווק ותמיכה טכנית מצד שני. הממשק הזה דורש משאבים רבים ותשתיות חזקות שימנעו נתקים או תקלות.

תחום נוסף הוא הסימביוזה בין האדם והסביבה הטכנולוגית שהוא נמצא בה, למשל ליווי ותמיכה בהתנהלות של קבוצת אנשים או אפילו אדם אחד על בסיס המכשירים הניידים שהוא נושא עימו, מבלי שהוא צריך להירשם, לעשות פעולה אקטיבית על מנת להתחבר לרשת או להזדהות בכל צורה אחרת.

האפליקציות לתחום זה כוללות התנהגות של אנשים במוזיאונים או בתערוכות, כאשר ניתן להנחות ו/או להמליץ להם על נושאים שמעניינים אותם בהתאם למיקום הגיאוגרפי שהם נמצאים בו. ד"ר זודיק משתמש במונח "תא גיאוגרפי סגור" על מנת להסביר כיצד האפליקציה מזהה משתמש מסויים אך ורק כאשר הוא נמצא או סוטה מאיזור גיאורגפי שהוגדר עבורו מראש. הזיהוי של הסטייה מהמסלול שהותווה לאותו משתמש מתאפשרת הודות לשילוב עם ווטסון שמעבד במהירות את הכמויות האדירות של נתונים אודות המשתמש ברגע נתון ומתריע אם חל שינוי בהתנהגות או אפילו עם דפוס ההתנהגות שלו מראה שהוא עומד לבצע סטייה מהתהליך המתוכנן שלו. אפשר לתאר זאת כאיתור של תקלה עוד בטרם התרחשותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים