סטיבן בורנפילד, CPI: "מנהלי חדרי המיחשוב נדרשים – ויכולים לחסוך 30% מעלויות התפעול"

"המנהלים נדרשים לספק יעילות תפעולית, לצד חיסכון בהוצאות, ומתן מענה לתקנים ורגולציות עתידיות, וכל זאת עם צמצום עלויות האנרגיה וטביעת פחמן מועטה ככל האפשר", אמר בורנפילד, יועץ בכיר לתחום הדטה סנטר בחברה

"המנמ"רים, ובתוכם מנהלי חדרי המיחשוב, נדרשים בימים אלה לצמצום כלל ההוצאות שלהם, ובתוכם – העלויות התפעוליות של הדטה סנטרים. אנו מציעים להם צמצום של 30% בעלויות, בשל פתרון המשלב יעילות תפעולית עם חיסכון בהוצאות", כך אמר סטיבן בורנפילד, יועץ בכיר לתחום דטה סנטר, CPI.

בורנפילד דיבר בכנס GiriTech 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג'), באולם East, בתל אביב. את הכנס הנחה הקוסם ליאור מנור, והשתתפו בו יותר מ-200 לקוחות גירית בקרה ותקשורת ושותפיה העסקיים. CPI מיוצגת בארץ על ידי גירית.

"סביבת הדטה סנטר משתנה", אמר, "אולם מנהלי חדרי המיחשוב נדרשים לתכנן אותם גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך, עם יכולת גידול עתידית. הם נדרשים לספק יעילות תפעולית, לצד חיסכון בהוצאות, ומתן מענה לתקנים ורגולציות עתידיות, וכל זאת עם צמצום עלויות האנרגיה וטביעת פחמן מועטה ככל האפשר".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

רמי פלח, מנכ"ל גירית. צילום: קובי קנטור"מתוך כלל עלויות התחזוקה של חדרי המחשב", אמר בורנפילד, "העלות של הקירור היא מהגבוהות שבעלויות. באמצעות קירור פסיבי של חדרי המחשב ניתן להשיג חסכון משמעותי בהוצאות האנרגיה". הפתרון הפסיבי שמציעה החברה לקירור חדרי מחשב, הסביר "נעשה לאו דווקא בשיטות המקובלות, שצורכות חשמל רב. שיטה זו מתבססת על הולכת האוויר החם והוצאתו מחוץ לחדר, מעל התקרה האקוסטית. בדרך זו, מנהלי חדרי המיחשוב חוסכים בתצרוכת החשמל לפחות 30% ומשיגים חיסכון במקום – ניתן לדחוס את ציוד התקשורת ואת השרתים, וכך נחסך שטח נדל"ן". בורנפילד סיים בציינו, כי הפתרונות שלהם מיושמים בחדרי מחשב של ענקיות התעשייה בארץ ובעולם, בין השאר באינטל (Intel) העולמית.

"היד עוד נטויה. נמזג עוד חברות"
את האירוע פתח רמי פלח, מנכ"ל גירית. לדבריו, החברה פעילה בשוק הישראלי יותר משלושה עשורים וב-2007 נרכשה על ידי אלקו מקבוצת אלקטרה. "ב-2010 מיזגנו לתוכנו את חברת הבקרה אקסל, צירפנו את קו המוצרים של חברת דלטא (Delta) כמוצר מוביל לתחום בקרת המבנה מבוסס IP – חתמנו הסכם הפצה עם CPI, וב-2011 רכשנו את פעילות חברת לידקום בישראל, הפועלת בתחום הקמת תשתיות לרשתות תקשורת סלולרית. ב-2013 גירית קיבלה הסמכת NPI מחברת Corning, בתחום רישות מערכות אופטיות לשימוש בחדרי מחשב".

פלח ציין פרויקט ייחודי שביצעה החברה ב-2012, "ב-וייסבאדן שבגרמניה, עבור חיל האוויר של זרוע היבשה האמריקני: הקמנו להם את כל מערך התקשורת הפיזית עבור המשרדים, חדרי הבקרה והמלחמה, עם שני דטה סנטר גדולים, לטובת עשרות אלפי משתמשים".

שרון גולץ, מנהלת מוצר ב-RiT. צילום: קובי קנטור"אנו מצויים בתנופת התפתחות עם פעילות באנגולה ובעוד מדינות באפריקה", סיכם פלח, "היד עוד נטויה. נמזג עוד חברות כדי למצב את החברה כמובילה בתחום התקשורת".

"נדרשת סינרגיה בין תוו תשתיות הדטה סנטר לצוות ה-IT"
שרון גולץ, מנהלת מוצר RiT, דיברה על תוכנות DCIM, של ניהול תשתיות דטה סנטר, בעולם של ריבוי מידע ומערכות. לדבריה, "אתגרי הניהול של הדטה סנטר הם רבים: זמינות, עלויות וצמצומן, נפילת מתח, יעילות אנרגטית, עמידה ברגולציה, ידידותיות לסביבה".

"מידע רב אודות הקורה בחדרי המיחשוב זורם", אמרה גולץ, "בשל ריבוי המערכות המצויות בו. נדרשת פלטפורמה אינטגרטיבית, אשר מסנכרנת בין כלל סוגי המידע והמספקת תמונת מצב אחודה על הקורה בדטה סנטר בשלל היבטים". היא ציינה כי "נדרשת סינרגיה בין צוות תשתיות הדטה סנטר לצוות ה-IT, שיתוף פעולה שלא היה קיים בעבר. שיתוף פעולה שכזה יביא לייעול התפעול של הדטה סנטר". על פי גולץ, "מערכת ה-DCIM מסייעת לנהל את התפעול של הדטה סנטר ולתפקד מול שינויים. ה-DCIM מהווה את התשתית למשתמשי ולמנהלי הדטה סנטר, על מנת לקבל החלטות טובות יותר, לספק מיטוב תצורה של מיקום – מה נמצא איפה ואיך לנהלם, לנטר תנאים סביבתיים ועוד".

היא סיכמה בציינה את השילוב המוצע למנהלי חדרי המיחשוב – של מערכת DCIM של RiT עם רשת בקרת מבנה BMS מבוססת בקרים של דלטא המיוצגת על ידי גירית. "תחום ה-DCIM גדל מדי שנה ב-44% וצפוי, על פי חברות המחקר, לעמוד על שני מיליארד דולרים ב-2016".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים