מוזילה עצרה את פיתוח פיירפוקס לחלונות 8

"אין לנו את המשאבים ולא את הגודל של המתחרים שלנו, והפלטפורמה אינה עוזרת לארגון לעמוד במשימותיו", אמר סגן נשיא מוזילה, ג'ונתן נייטניג'ל, על הסיבות להחלטה

עדות נוספת למעמדה החלש של חלונות 8 (Windows 8) בין מערכות ההפעלה הגיע בסוף השבוע דווקא מכיוונו של ארגון מוזילה (Mozilla), האחראי לדפדפן פיירפוקס (Firefox). סגן נשיא הארגון ג'ונתן נייטינג'ל הודיע למהנדסים האחראים על הפרויקט, וכן למנהלי ההשקות, שעליהם לעצור את הפיתוח  של גרסת פיירפוקס המיועדת לעבודה בסביבת האריחים של חלונות 8, עוד לפני שזו בכלל הגיעה לגרסה 1.0, וזאת למרות שהארגון השקיע בפיתוח הגרסה הזו כבר קרוב לשנתיים. הסיבה: מיעוט משתמשים, והעובדה שגם רוב אלו שכבר משתמשים בפיירפוקס בחלונות 8 מעדיפים לעשות זאת בסביבת שולחן העבודה הישנה.

"החתירה להשקת גרסה 1.0 של הדפדפן פשוט תהיה טעות", אמר נייטינג'ל והוסיף כי "למוזילה פשוט אין את המשאבים ולא את הגודל של מתחריו, והוא צריך לבחור את הקרבות שלו. פלטפורמת המטרו פשוט אינה עוזרת לארגון לעמוד במשימה שלו כמו שעוזרות שאר הפלטפורמות עבורן זמין פיירפוקס: חלונות, מקינטוש (Macintosh), לינוקס (Linux) ואנדרואיד (Android)".

לפי הארגון, למרות ההשקעה במוצר, ולמרות שהוא שופר כל הזמן, הדרישה עבורו לא התקדמה. בעוד שאת הגרסאות השונות של הדפדפן בוחנים מליוני משתמשים, במקרה של הדפדפן המיועד לסביבת חלונות 8, לא נרשמו יותר מאלף משתמשים יומיים פעילים, מה שמצביע על רמת דרישה נמוכה ואפילו על חוסר התעניינו ת כמעט מוחלט.

מכיוון שמוזילה הוא ארגון קוד פתוח, הקוד של גרסת האריחים של פיירפוקס עדיין זמין וכל אחד יכול להוריד אותו ולהמשיך להשקיע בו, אך לפחות בעת הקרובה ללא תמיכה של הארגון.

"יכולנו להשיק את הגרסה הזו, אבל זה אומר שהרבה מאוד תקלות יתגלו בשטח, וזה ידרוש מאיתנו תגובה הנדסית ותכנונית וכן מאמץ של אבטחת איכות. השקה ללא תגובה אינה אפשרות", סיכם נייטנייג'ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים