נתניהו בדאבוס: "יש לישראל יכולת להעניק ערך מוסף באמצעות חדשנות"

"החדשנות היא שהופכת את ישראל למדינה עם אלפי חברות סטארט-אפ", אמר ראש הממשלה בדבריו בפורום הכלכלי העולמי ● נתניהו קרא לעסקים הגלובליים: "בבקשה הצטרפו אלינו"

"יש לישראל את היכולת להעניק ערך מוסף דרך חדשנות. זה מה שהופך אותנו למדינה עם אלפי חברות סטארט-אפ", כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאומו היום (ה') בפני באי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

לצד דבריו בנושאי כלכלה ושלום, התייחס ראש הממשלה לייחודיות הטכנולוגית של ישראל. "העתיד, שייך למחדשים, וישראל היא אומה של חדשנות", אמר נתניהו. "אלה שלא מחדשים, חברות או מדינות, יישארו מאחור. חדשנות היא הדרך היחידה ליצירת והוספת ערך למוצרים ושירותים בכלכלה תחרותית".

נתניהו תיאר בפני משתתפי הכנס את חמשת מרכיבי הכלכלה הישראלית, שלדבריו היא חדשנית: "הקללה שהפכה לברכה – הצורך בצבא חזק משמש מצע לפיתוח; השקעה רבה במו"פ, שמהווה 5% מהתוצר הלאומי; תרבות יהודית מיוחדת, שכוללת מתן משקל לשאלת שאלות ולהעברת ידע; ישראל מדינה קטנה, בה כולם קרובים, מתחרים ומשתפים פעולה זה עם זה, ונעשה שימוש רב-תחומי באותן טכנולוגיות; וההיבט החמישי: אין לנו ברירה. העם היהודי עמד תמיד תחת איומים רבים ולכן נאלצנו להמציא ולחדש על מנת לשרוד".

"הכול נע במהירות והופך לדיגיטלי", הוסיף ראש הממשלה. לסיום פנה נתניהו למשתתפי הוועידה ואמר: "ישראל יכולה לשמש אינקובטור שישדרג את היכולות המדעיות שלכם, כך שתגיעו לפסגת הכלכלה והטכנולוגיה. ישראל מחדשת ולכן העתיד שייך לה. ישראל פתוחה לעסקים, לעסקים שלכם. בבקשה הצטרפו אלינו".

אחד העסקים להם קרא נתניהו באופן אישי להרחיב את ההשקעות בישראל הוא יאהו! (!Yahoo). הוא עשה זאת בפגישה שערך אתמול (ד') במסגרת הוועידה בדאבוס עם מנכ"לית ענקית הרשת, מריסה מאייר, שהבטיחה לו שתגיע לישראל ביולי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים