קרן הון-הסיכון IGP גייסה 160 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים ישראליים

חיים שני ומשה ליכטמן, מייסדי הקרן, גייסו את הסכום מלאומי פרטנרס, כנ"ף מבית כלל ביטוח ודיסקונט שוקי הון ● על פי ההערכות, IGP תגיע ליעד שהציבה לעצמה, רבע מיליארד דולר, עד סוף ינואר

קרן הון-הסיכון IGP (ר"ת Israel Growth Partners) השלימה גיוס של 160 מיליון דולר ממשקעים מוסדיים ישראליים. הקרן צפויה להשלים את יעד הגיוס שהציבה לעצמה, שעומד על רבע מיליארד דולר, וההערכות הן כי תעמוד בכך עד סוף ינואר 2014.

משה ליכטמן, ממייסדי קרן IGP מאחורי IGP עומדים שתי דמויות בולטות בנוף המקומי: חיים שני, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל נייס, ומשה ליכטמן, לשעבר סגן נשיא מיקרוסופט (Microsoft) העולמית ומנהל הפעילות של החברה בישראל.

הקרן גייסה עד היום 70 מיליון דולר מלאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, שהפכה למשקיע העוגן של הקרן, 70 מיליון נוספים מכנ"ף, זרוע ההשקעות של כלל ביטוח, ו-20 מיליון מדיסקונט שוקי הון. IGP מתכוונת לגייס את כל סכום היעד ממשקיעים מוסדיים ישראליים.

הגיוס נחשב להישג לליכטמן ולשני. זאת, לאור העובדה כי משקיעים מסוג זה לא נוהגים להשקיע בקרנות הון-סיכון. מסע השכנוע שניהלו השניים בחודשים האחרונים הצליח עקב דרגת הסיכון הנמוכה שבהשקעה ב-IGP, עקב כוונתה להשקיע רק בחברות טכנולוגיות שגמרו את הפילוח ונמצאות כבר בשלב העסקי, חברות שבשלות להימכר או להנפיק את עצמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים