תחזית: ניידות, מיחשוב ענן ומענה לרגולציות – המגמות החזקות שיניעו שוק הבריאות העולמי ב-2014

החדירה המשמעותית של טכנולוגיות mHealth תתרחש בתחומים ניטור מדדים רפואיים באופן אלחוטי, מערכות ניטור מרחוק מבוססות מיקום ומכשירי מעקב רפואיים מבוססי טכנולוגיית בלוטות' – כך עולה ממחקר שנערך בקרב אלפי מנהלי מיחשוב ביותר מ-40 מדינות

שנהיה בריאים - עם יבמ. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הטכנולוגיות של מיחשוב נייד, mHealth, מיחשוב ענן ומענה לרגולציות – הם אלה שיניעו את שוק הבריאות העולמי ב-2014. כך עולה ממחקר חדש של פרוסט אנד סאליבן (Frost & Sullivan).

המחקר נערך בקרב 1,835 מנהלי מיחשוב ואנשי רפואה בארגוני בריאות ביותר מ-40 מדינות ברחבי העולם. על פי הדו"ח, "ההתרחבות של mHealth הונעה על ידי החדירה חסרת התקדים של טכנולוגיות ניידות לתחומים רבים, כמו גם מההתקדמות שחלה ביישומים החדשניים המיועדים לתחומי הבריאות. את השפעת הטכנולוגיות הללו ניתן לראות באופן נרחב על גבי מגוון מכשירים ניידים, כדוגמת טלפונים סלולריים, התקני ניטור חולים, סייענים דיגיטליים אישיים (PDA) ומכשירים אלחוטיים אחרים".

על פי המחקר, החדירה המשמעותית של טכנולוגיות mHealth תתרחש בתחומים הבאים: ניטור מדדים רפואיים באופן אלחוטי, מערכות ניטור מרחוק מבוססות מיקום ומכשירי מעקב רפואיים מבוססי טכנולוגיית בלוטות'. "תחום זה מציע הזדמנויות מלהיבות לצמיחה במערכת הבריאות, והוא יספק פתרונות חדשניים לבעלי עניין, הן ספקים והן חולים, בכל הרמות", נכתב.

זאת ועוד, ככל שיגבר השילוב בין IT לבין כלי ניטור חולים, כל בית חולים יצטרך בסופו של דבר לרכוש פתרון אלחוטי מקיף. "פתרונות הבריאות הניידים החדשניים ביותר, המספקים את המענה הטוב ביותר לצרכים הבריאותיים הבוערים, יאומצו כתקן הענפי", צופה חברת המחקר.

"מידע רפואי מקיף ישפר את איכות השירותים הרפואיים ואת יעילות התפעול, במקביל להפחתה בהוצאות. מיחשוב ענן צפוי להיות האמצעי העיקרי לפתרונות מקיפים שכאלו –  הטמעת טכנולוגיות ענן באופן הנכון תסייע לספקי שירותי הבריאות לשפר את איכות השירותים הרפואיים ואת יעילות התפעול שלהם, לחלוק מידע על פני אזורים גיאוגרפיים שונים ולהתנהל בחסכנות. הצורך בשיתוף יעיל של מידע על פני מיקומים באופן סינכרוני יהווה מניע עיקרי לשילוב של מיחשוב ענן במערכת הבריאות", נכתב בדו"ח.

בין שאר התחזיות, צופים אנשי פרוסט אנד סאליבן כי "עלייתן של טכנולוגיות חדשות, המסוגלות לבצע אינטגרציה של מכשירים רפואיים עם פלטפורמות מקוונות, תשפר את יעילותם של המכשירים, תפחית את העול הכרוך בכוח אדם ותמזער תקלות".

.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים